عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۰۴۷۵
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
حجت الاسلام صدیقی:
حجت الاسلام صدیقی گفت:امر به معروف و نهی از منکر در اصل قانون حمایت از عزت، شرف، استقلال، معنویت و همچنین مقابله با فقر، فساد، تبعیض، جهل، جهالت، کم کاری و تفرقه است.

عقیق:نشست مشترک ستاد امر به معروف و نهی از منکر با فراکسیون امر به معروف و نهی از منکر مجلس شورای اسلامی با حضور حجت الاسلام صدیقی، سید محمدصالح هاشمی گلپایگانی، حجت الاسلام والمسلمین مبلغی و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در محل مرکز همایش‌های اجلاس سران برگزار شد.

در ابتدای این نشست، حجت الاسلام صدیقی به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: در قرن اخیر دو قدرت بزرگ در غارت اموال جوامع سوم و ساخت تسلیحات کشتار جمعی با یکدیگر مسابقه داشتند در همین نزاع و قدرت نمایی بود که نوری درخشید و قدرت جدیدی در عالم متبلور شد که شعار آن «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» بود.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر، شعار جمهوری اسلامی ایران را هویت وارسته انقلاب اسلامی خواند و عنوان کرد: ایران با این شعار نشان داد که نه تحت تأثیر و تسلط قدرت غرب است و نه وابستگی به قدرت شرق دارد بلکه با هدایت الهی و براساس آموزه‌های دینی و همچنین با اتکا و اتکال به پروردگار سعی دارد راه نویی برای جهانیان ترسیم کند تا همگان سبک زندگی جدید و مدل حکومت جدیدی را تجربه کنند.

وی با بیان اینکه وعده‌های الهی قابل اعتماد و اطمینان است، گفت: جمهوری اسلامی ایران به عالم اعلام کرد که می‌خواهد خودش حکومتی بر اساس معیارهای دین اسلام تأسیس کند، فرهنگ دینی را در جامعه گسترش و اقتصاد مستقل و مشروع داشته باشد.

حجت الاسلام صدیقی با اشاره به اینکه قوانین جمهوری اسلامی ایران بر پایه موازین دینی و شرعی استوار است، تصریح کرد: این قانون اساسی، زندگی مردم را با توجه به واقعیات دینی می بیند و برای اجرای آن از مجلس شورای اسلامی به دولت ابلاغ می‌شود. اگر قانون اسلامی باشد و مجریان آن افرادی مؤمن و مسلمان باشند در این صورت مردم به اطمینان می رسند که در مسیر رسیدن به مملکت الهی و زندگی مشروع قرار دارند.

آرمان انقلاب اسلامی، ترویج و پیاده شدن اسلام ناب در جامعه است

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر با تاکید بر اینکه اساس انقلاب اسلامی این بوده که مبانی اسلام در جامعه پیاده شود، گفت: اینکه مردم زندگی سالم داشته باشند تا دنیا و آخرت آنان تأمین شود از اهداف مهم انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اصل هشتم قانون اساسی بیان کرد: اصل هشتم قانون اساسی اختصاص به اجرای امر به معروف و نهی از منکر دارد. امر به معروف و نهی از منکر در اصل قانون حمایت از عزت، شرف، استقلال، معنویت و همچنین مقابله با فقر، فساد، تبعیض، جهل، جهالت، کم کاری و تفرقه است. بنابراین رأس همه امر به معروف‌ها توحید و شناخت خداوند و برون رفت از استکبار است.

حجت الاسلام صدیقی بیان داشت: همه مسؤولان و مردم باید برای یک هدف در یک مسیر قرار گیرند و به حکم دین خود را برادر یکدیگر بدانند در این صورت است که کسی حاضر نمی‌شود دیگری نابود شود و یا به دلیل فساد و تباهی شاهد فروپاشی خانواده‌ای باشد؛ از این رو همواره تلاش می‌شود در جامعه امر به معروف و نهی از منکر اجرا شود. چنین جامعه‌ای اهداف مشترک دارند و با آسیب‌های مشترک مبارزه می‌کنند خداوند در قرآن کریم از این جامعه با عنوان امت یاد می‌کند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر افزود: امت یک جمع منسجم است. انسان به عنوان یک فرد مصداق یک قطره است اما زمانی که افراد جامعه در کنار هم قرار می‌گیرند همانند دریا می‌شوند؛ چنین جامعه‌ای به مقصد می‌رسد. امر به معروف و نهی از منکر در پرتوی توحید یک وحدت مولد قدرت را شعار می‌دهد و شعور آن را ایجاد می‌کند تا جامعه به مصالح خود دست یابد و از مفاسد دور شود. هیچ قانونی کارسازتر از امر به معروف و نهی از منکر نیست؛ این قانون عموم جامعه است.

 

منبع:مهر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین