عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۰۳۷۲
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۶:۱۲
آیت‌الله صدیقی:
آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه مسأله بقیع همچون غیبت حضرت یوسف (ع) برای پدرش حضرت یعقوب (ع) است که هیچ‌گاه ناامید نشد، گفت: خودتان را برای ساخت بقیع آماده کنید.

عقیق:آیت‌الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران در مراسم تقدیر از برگزیدگان جشنواره ‌طراحی و معماری قبور ائمه بقیع (ع) ‌با بیان اینکه خداوند به ملائکه‌اش که معصوم هستند و بهترین عبادت‌کنندگان محسوب می‌شوند، دستور داد تا بر آدم سجده کنند، گفت: جایگاه انسان بسیار والاست که باید قدر آن را بدانیم؛ چرا که خداوند برای این جایگاه را آنقدر رفیع می‌داند که به فرشتگانش می‌گوید بر او سجده کنید.

وی به چند داستان قرآنی اشاره کرد و افزود: حضرت یعقوب (ع) ۴۰ سال در فراق یوسفش گریه کرد؛ تا جایی که حتی قرآن می‌گوید هر دو‌چشمش نابینا شد. بعد از ۴۰ سال که هیچ نشانه‌ای از حیات حضرت یوسف (ع) نبود، یعقوب فرمود که بروید و دنبال یوسف بگردید. این دین ماست که امید را زنده نگه می‌دارد. کسی نمی‌داند فردا آل سعود کجاست و چه سرنوشتی دارد.

آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه یوسف (ع) وقتی متوجه شد که پدرش در فراقش چقدر اشک ریخته و نابینا شده است، پیرهنش را داد تا به پدرش برسانند، گفت: یوسف (ع) فرمودند که این پیرهن چشم کور پدرم را بینا می‌کند. دعایی نکرد برای بینایی‌ پدرش بلکه فقط پیرهنش را داد. از طرفی هم یعقوب (ع) قبل از اینکه پیرهن به دستش برسد، گفت که بوی یوسف (ع) می‌آید. این دو، عشق را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه وقتی ما پارچه به ضریح می‌زنیم همه حساب شده است، تصریح کرد: تشرف به حرم‌های ائمه اطهار علیهم السلام آنقدر دلنشین است که روح انسان را جلا می‌دهد. بنابراین امیدواریم به زودی حر‌م‌هایی برای چهار امام مدفون در بقیع بسازیم.

آیت الله‌ صدیقی ‌با بیان‌ اینکه کسی که می‌گوید «‌نمی‌توانیم»‌ اسلام را نشناخته است، تصریح کرد: امام خمینی (ره) فرمودند که شاه باید برود و این کار عملیاتی شد. یک آخوند که به جایی وابسته نبود،‌ توانست شاه را با آن همه قدرت که البته پوشالی بود، شکست دهد و طاغوت را بر هم زند. بنابراین برای رسیدن به هدف باید امید داشت و تلاش کرد.‌

‌امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه باید عاشق شد تا زیبایی، قدرت و‌ کارایی عشق را به مردم نشان داد، گفت: جریانی در مساله ولایت فقیه یا ضرورت حاکم مجاز از جانب خالق در سوره بقره آمده است که می‌فرمایند: قومی آمدند و گفتند برای ما رهبری معین کن. پیامبرشان که روحیه بنی‌اسراییل را می‌شناخت به آنها گفت مبادا من رهبری برایتان تعیین کنم، اما تبعیت نکنید؟ گفتند: نه ما گوش به فرمان خواهیم بود. طالوت را معرفی کرد و داستان آن در سوره بقره آمده است و از همه می‌خواهم تا در این برهه آن را مطالعه کرده و درس بگیرند.

‌حجت‌الاسلام صدیقی با بیان اینکه مساله بقیع مثل غیبت حضرت یوسف (ع) برای یعقوب (ع) ‌است، تصریح کرد: خودتان را آماده کنید. باید امید داشت و حرکت کرد‌‌‌‌ تا ان شاالله به زودی بقاع متبرکه را در بقیع بسازید. همین قداستی که برای حرم‌ها قائل هستیم، قداست شیعی نیست، قداست قلبی است. همین ارادت قلبی است که وقتی به حرم‌ها می‌رویم متحول می‌شویم. روحی که در حرم‌ها وجود دارد، دل و جان ما را جلا می‌دهد. 

‌وی با اشاره به اینکه آن‌هایی که فکر و تجارب خود را در قبور چهار امام بزرگوار هزینه کردند، باید مدیون باشند، گفت: تا کششی از معشوق نباشد، عاشق حرکت نمی‌کند. باید عاشق شد تا زیبایی، قدرت و کارایی عشق را درک کرد. مطمئن باشید که این اقدام شما بی‌پاسخ نخواهد ماند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین