عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۰۱۰۴
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵
موکب‌المصورین از جمله موکب‌های خاص اربعین است که در آن خدمتی خاص ارائه و طی آن زائران با حضور بر بام حسینیه طهرانی‌ها با گنبد نورانی امام حسین (ع) عکس یادگاری می‌گیرند.

عقیق:موکب‌های اربعین را همگی به غذا و اسکان یا نهایت کارهای فرهنگی می‌شناسند، اما موکبی متفاوت روبروی حرم امام حسین (ع) راه‌اندازی شده که یک خدمت ویژه و رسانه‌ای به عزاداری حسینی ارائه می‌دهد.

عکس یادگاری با گنبد امام حسین (ع)

موکب‌المصورین را جمعی از فعالان رسانه‌ای ایجاد کرده‌اند که در آن خدمات عکاسی خاص به زائران اربعین حسینی ارائه می‌کند. سامان درویشی از خادمین این موکب می‌گوید: موکب ما با هدف ارائه خدمتی تخصصی و هنری به زائرین امام حسین (ع) در مقابل باب الرجاء حرم حسینی و بالای پشت بام حسینیه طهرانی‌ها فعالیت می‌کند.

روزانه ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ عکس یادگاری

خادمان جوان این موکب با ایجاد یک فضا متناسب از زائران عکس پرتره با گنبد تهیه می‌کنند. درویشی می‌گوید: روزانه ١٠٠٠ تا ١۵٠٠ فیش عکاسی به صورت رندمی میان زائران در شهر کربلا توزیع می‌کنیم و اعلام می‌شود که از ساعت ١۶ تا نماز صبح می‌توانند با مراجعه به موکب، عکس با گنبد تهیه کنند.

چاپ سریع عکس و تحویل به زوار

دو عکاس حرفه‌ای به صورت شیفتی عکاسی از مردم را برعهده دارند. او می‌گوید: عبدالله داماد و سیدمحمد نوربخش دو عکاس حرفه‌ای همراه با موکب ما هستند که روزانه به صورت شیفتی عکاسی از مردم را انجام می‌دهند. بلافاصله عکس‌ها به مردم در سیستم نمایش داده می‌شود و سپس برای چاپ به طبقه پایین موکب ارسال می‌شود.

ارسال فایل عکس برای زائران بعد از اربعین

تصاویر زائران در سایز ١٣ در ١٨ توسط چاپخانه کوچک موکب چاپ می‌شود. درویشی در این باره می‌گوید: تصاویر، روی تخته شاسی چاپ می‌شود و در اختیار مردم قرار می‌گیرد. بعد از اربعین هم فایل باکیفیت تصاویر به مردم در فضای مجازی ارائه می‌شود.

عکاسی رایگان و خدمتی مردمی

تمام خدمات این موکب رسانه‌ای، رایگان به مردم ارائه می‌شود. او می‌گوید: ما از هیچ نهادی هم برای این کار کمک اخذ نکردیم و تمام کار مردمی است.

اشک‌ زائران با دیدن گنبد حرم از زاویه‌ای دیگر

تماشای تصویر گنبد حرم امام حسین (ع) از یک زاویه کمتر دیده شده برای مردم بسیار جذاب و احساس برانگیز است. درویشی می‌گوید: بسیاری از مردم در مواجهه اول با این زاویه دید از حرم منقلب می‌شوند و دقایقی با حضرت خلوت می‌کنند. این فضا در روز اربعین خیلی جالب‌تر است و مردم از این فضا برای زیارت نامه خواندن استفاده می‌کنند.

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین