عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۰۰۴۸
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۲
شیخ حسین انصاریان با توصیه مسئولان هیأت‌های مذهبی به تلاوت قرآن کریم و بیان مسائل شرعی در مجلس عزای امام حسین (ع) گفت: باید تلاوت قرآن در هیئت‌ها در زمان مناسب و با حضور همه مستمعان انجام شود.

عقیق:سعید پرویزی ضمن تلاوت در محفلی در شهر سمنان با حجت‌الاسللام حسین انصاریان سخنران مذهبی و مفسر قرآن کریم دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار حجت‌الاسلام انصاریان ضمن تحسین پرویزی برای زیبای تلاوت آیات الهی گفت: موضوع تلاوت قرآن در هیأت‌های مذهبی، موضوعی بسیار جدی است و باید هیأت‌ها آن را به صورت منظم در دستور کار قرار دهند.

وی ادامه داد: باید هیئت‌ها تلاوت قرآن را با حضور قاریان قوی و خوشخوان در برنامه‌ها قرار دهند و باید تلاوت قرآن در زمان مناسب که همه مستمعان حضور دارند، انجام شود.

این مفسر قرآن کریم بیان احکام و مسائل شرعی را هم از دیگر نکات مورد توجه در هیأت‌ها دانست و گفت: در کنار تلاوت قرآن باید هیأت‌ها موضوع بیان احکام شرعی و پاسخگویی به مسائل را هم در دستور کار قرار دهند تا مخاطب ضمن عزاداری با دست پر از هیأت و مجلس عزای امام حسین (ع) خارج شود. ما خودمان در تهران و در عزاداری‌ها تلاوت قرآن و بیان مسائل را در کنار عزاداری اجرا می‌کنیم.

انصاریان درباره تشویق قاریان قرآن هنگام تلاوت گفت: برخی گمان می‌کنند، تشویق قاری قرآن خلاف آیه شریفه «وَ إِذا قُرِئَ الْقُرْآنُ فَاسْتَمِعُوا لَهُ وَ أَنْصِتُوا لَعَلَّکُمْ تُرْحَمُونَ» (اعراف ۲۰۴) است، درحالی که این اشتباه است، زیرا سکوتی که خدا به آن اشاره کرده، سکوت دربرابر حرف قرآن و گوش دادن دستورات قرآن و اجرای آن بدون چون و چرا است.

وی ادامه داد: در جلد پنجم تفسیر نور الثقلین آمده است که ابا بصیر پس از تلاوت قرآن به امام صادق می‌گوید: مرا تشویق کن و امام هم خواسته او را اجابت می‌کند. پس تشویق قاری قرآن نه تنها اشکال ندارد بلکه کار خوبی است.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین