عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۹۷۱۹
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰
در جلسه شورای هماهنگی هیئت ها مطرح شد:
جلسه فوق‌العاده شورای هماهنگی شبکه‌ هیئت‌های مذهبی کشور با هدف برنامه‌ریزی برای مراسم اربعین با حضور اعضای این شورا تشکیل شد.

عقیق: جلسه فوق‌العاده شورای هماهنگی شبکه‌ هیئت مذهبی کشور با هدف برنامه‌ریزی برای مراسم اربعین، با حضور حجت‌الاسلام مجید باباخانی مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات، حجت‌الاسلام مهدوی‌ارفع دبیر کانون‌های فرهنگی و تبلیغی کشور، علی‌اکبر مداحی مدیر ستاد مرکزی هیأت رزمندگان اسلام، یوسف ارجونی رئیس سازمان بسیج مداحان، حجت‌الاسلام صادقی آرمان مدیر موسسه سبوح، جواد حیدری مدیرعامل مجمع ناشران اهل بیت (ع)، رحیم آبفروش دبیر جامعه ایمانی مشعر، باقری نماینده هیأت‌های دانشجویی، محمدحسین طبرستانی، حاج احمد واعظی رئیس کانون مداحان و حجت‌الاسلام صالحی دبیر جامعه فعالان مردمی اربعین برگزار شد.

در این جلسه مطرح شد با توجه به اینکه احتمال دارد جمعیت بسیار کمی به دلیل محدودیت‌هایی مانند سن، واکسن زدن، هوایی بودن، ترس از کرونا و ... راهی عراق شوند؛ تمام تلاش برای اعزام گروه‌های نخبگی در عرصه فرهنگی، بین‌الملل و رسانه با سازوکاری شفاف صورت گیرد تا علم نگاه تمدنی در اربعین کمرنگ نشود. همچنین بیشتر تلاش برای برگزاری جلسات هیئت‌های مذهبی و تجمعات در شهرها و استان‌های کشور صورت گیرد.

همچنین ترغیب هیئت‌های مذهبی برای برگزاری مراسم در داخل کشور و عدم عزیمت به عراق، برنامه‌ریزی برای برپایی یک تجمع در هر استان و شهر با رعایت تمام ضوابط و دستورالعمل‌های بهداشتی، برپایی موکب فرهنگی و ارائه خدمات با حال‌و‌هوای اربعین در هر استان و شهرهای بزرگ، تسریع در تصویب پروتکل‌ها برای روشن شدن نحوه برگزاری مراسم عزاداری در اربعین حسینی توسط هیأت‌ها در داخل کشور، برپایی موکب‌های گسترده و با حفظ همه ضوابط و با اولویت خدمات به مردم و ... از دیگر تصمیمات این جلسه بوده است.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین