عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۹۴۰۹
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱
آیت‌الله میرباقری:
عضو مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه امام حسین(ع) عاشورا را صحنه تفکیک حق از باطل می‌دیدند، گفت: روز عاشورا کسی از لشکر اباعبدالله(ع) باقی نماند ولی در طول تاریخ یاد آن‌ها همراه بافضل و برکت است.

عقیق: آیت‌الله سید محمدمهدی میرباقری شامگاه سه‌شنبه در مراسم عزاداری شب دوم محرم که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار داشت: پیروزی به تعداد افراد و مقدورات نیست بلکه به دست قدرت خداوند است.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه قیام عاشورا افزود: در روز عاشورا کسی از لشکر اباعبدالله(ع) باقی نماند ولی در طول تاریخ یاد آن‌ها همراه بافضل و برکت است و هیچ تعبیر سوئی از آن‌ها نشده و پیروز واقعی عاشورا امام حسین (ع) هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: در جنگ احد 70 نفر به شهادت رسیدند و حدود 70 نفر هم مجروح شدند و بقیه هم بجز امیرالمؤمنین(ع) و یکی دو نفر دیگر از پیامبر(ص) دفاع می کردند و در این شرایط سخت که دشمن تصمیم به ترک نبرد در آن روز گرفت پیامبر(ص) مجدد تصمیم گرفتند به دشمن حمله کنند تا طمع بازگشت نکند و برای این حمله مجدد از همان 70 نفر مجروح استفاده کردند و خداوند آن عده کم را یاری کرد و موفق به دور کردن دشمن شدند.

استاد حوزه علمیه گفت:  یکی از آیاتی که امام حسین (ع) در شب عاشورا قرائت می‌کردند آیه 178 سوره آل‌عمران بود، گمان نکنید که فرصتی که خدا به کافران می‌دهد به نفع آن‌ها است بلکه برای تفکیک و جداسازی افراد خبیث از افراد پاک و جبهه حق از جبهه باطل است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین