عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۹۳۹۷
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۱۸
به منظور کمک به مجموعه بهداشت و درمان کشور:
تولیت آستان قدس رضوی ضمن تأکید بر سخت‌گیری بیشتر بر رعایت پروتکل‌ها در حرم، 8 دستور برای مقابله با موج پنجم کرونا صادر کرد.

عقیق:حجت‌الاسلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی با صدور هشت دستور مهم، بخش‌های مختلفی بهداشتی و خدمت‌رسانی آستان قدس رضوی را برای کمک به مجموعه بهداشت و درمان کشور برای مقابله با موج پنجم کرونا بسیج کرد.

همزمان با شیوع موج پنجم کرونا و مشکلات درمانی مردم عزیز استان بویژه مردم مشهدمقدس به عنوان مجاوران امام مهربانی‌ها و لزوم قدرشناسی از زحمات بی‌وقفه کادر درمان، ضروری است در حد مقدورات اقدامات ذیل با بسیج کلیه امکانات و نظارت همه جانبه، با قید فوریت در دستور کار قرار گیرد و گزارش اجرای آن روزانه منعکس گردد تا همانند گذشته آستان قدس رضوی درکنار مردم و همدرد آنان باشد.

 

۱- تجهیزات ضروری درمان بیماران سریعا تهیه و جهت بهره برداری بیمارستان‌های درگیر کرونا تحویل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گردد.

۲- بیمارستان رضوی با ظرفیت کامل و تأمین امکانات و کادر پزشکی مجرب به بیماران کرونایی ارائه خدمات نماید.

۳-حمایت کامل برای تسریع واکسیناسیون حاشیه شهر مشهد به لحاظ مالی و نیروی انسانی صورت پذیرد.

۴- ارائه خدمات مهمانسرای حضرت رضا(ع) محدود و منابع حاصل از آن در تأمین اقلام پزشکی و دارویی هزینه گردد.

۵- شرکت‌های داروسازی آستان قدس با تلاش شبانه روزی و بدون وقفه به افزایش تولید داروهای مورد نیاز بیماران کرونایی از جمله تأمین سرم بپردازند.

۶- رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برنامه ها و زیارت حرم مطهر بصورت صد درصدی صورت پذیرد و امکانات لازم در جهت حفظ سلامت زائران از جمله ماسک و مواد ضدعفونی به طور کامل تأمین شود.

۷- کانون‌های خدمت رضوی، خادمان و خادمیاران در سراسر کشور با کمک خیرین نسبت به مهارکرونا و رسیدگی به بیماران نیازمند بسیج گردند.

۸- مجموعه‌های ورزشی و اقامتی آستان قدس در صورت نیاز برای ایجاد مراکز درمانی موقت در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گیرند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین