عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۹۴۴۴
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۷
در پی اظهارات امروز وزیر بهداشت:
وزیر بهداشت امروز در اظهارنظری، حرم امام رضا(ع) را کنار هتل‌ها و بازارهای مشهد قرار داد و اعلام کرد که کوچک‌ترین رعایت پروتکل‌ها در این سه نقطه صورت نمی‌گیرد؛ در حالی که مدتی قبل با حضور در حرم رضوی از رعایت دستورالعمل‌ها قدردانی کرده بود.

عقیق:این روزها موج پنجم ویروس کرونا اوج گرفته و تعداد کشته‌ها و ابتلاهای روزانه در حال افزایش است. رکورد پشت رکورد است که این روزها ثبت می‌شود و تعداد شهرهای قرمز افزایش پیدا می‌کند. مسؤولان وزارت بهداشت این روزها با بیان اظهارات حاشیه‌ساز، تقصیر را متوجه افراد و دستگاه‌های دیگر می‌دانند و حرف‌ها و گزاره‌های گذشته خود را هم نقض و فراموش می‌کنند.

کوچک‌ترین پروتکلی در حرم امام رضا(ع) رعایت نمی‌شود!

سعید نمکی وزیر بهداشت امروز در تازه‌ترین اظهارنظرش تمام آنچه را که ۳ ماه پیش در خصوص رعایت دستورالعمل‌ها در مشهد گفته بود، زیر سوال بُرد و وضعیت قرمز و سخت این روزهای مشهد را به گردن مسئولین حرم هم انداخت. او گفته است: «کوچک‌ترین رعایت پروتکل‌ها در هتل‌ها، بازارها و حرم امام رضا(ع) نبوده است. بسیج و نظام سلامت در کنار هم شبانه‌روز تلاش کردند، اما عده‌ای کار را رها کردند و ما انتهای این رودخانه زخمی و جنازه جمع می‌کنیم.»

تعداد بازدید : 50

سخنان وزیر بهداشت در خصوص عدم رعایت پروتکل‌ها در حرم امام رضا

تقدیر ۳ ماه قبل وزیر بهداشت از رعایت دستورالعمل‌ها در حرم رضوی 

این اظهارات در حالی صورت گرفته است که همین مقام مسئول اردیبهشت‌ماه که به دیدار تولیت آستان قدس رضوی رفته بود، حرف‌های دیگری مطرح کرده بود. او گفته بود: «بارها عرض کرده‌ام که آستان قدس رضوی همواره یکی از مکان‌هایی بوده که در دوره مدیریت کرونا موجب دلخوشی و دلگرمی ما در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بوده است. بسیار جای سپاسگزاری است که با اقدامات صورت گرفته توسط آستان قدس رضوی، از یک سو دلخوشی زیارت برای زوار امام رضا (ع) فراهم شد و از سوی دیگر این نگرانی بر سیستم درمانی کشور تحمیل نشد که ابراز ارادت شیعیان و عاشقان حضرت، باعث بیماری و نگرانی شود.»

۸ برنامه آستان قدس رضوی برای مقابله با موج پنجم کرونا

این اظهارات متناقض وزیر بهداشت دولت دوازدهم در حالی مطرح شده است که با گسترش موج پنجم شیوع بیماری کرونا آستان قدس رضوی تمهیدات بسیار بیش‌تری را برای رعایت دستورالعمل‌ها و جلوگیری از شیوع این بیماری به واسطه حضور در حرم رضوی اندیشیده است.

حجت‌الاسلام مروی، تولیت این آستان دو روز پیش با صدور هشت دستور مهم، بخش‌های مختلفی بهداشتی و خدمت‌رسانی آستان قدس رضوی را برای کمک به مجموعه بهداشت و درمان کشور برای مقابله با موج پنجم کرونا بسیج کرد.

 او در این دستور آورده بود: «همزمان با شیوع موج پنجم کرونا و مشکلات درمانی مردم عزیز استان به‌ویژه مردم مشهد مقدس به عنوان مجاوران امام مهربانی‌ها و لزوم قدرشناسی از زحمات بی‌وقفه کادر درمان، ضروری است در حد مقدورات اقدامات ذیل با بسیج کلیه امکانات و نظارت همه جانبه، با قید فوریت در دستور کار قرار گیرد و گزارش اجرای آن روزانه منعکس شود تا همانند گذشته آستان قدس رضوی در کنار مردم و همدرد آنان باشد.


برگزاری نماز جماعت با رعایت فاصله‌گذاری و دستورالعمل‌ها در حرم رضوی

دو بند از ۸ دستور مروی دقیقا ناظر بر حرم و خدمات زائر است: «ارائه خدمات مهمانسرای حضرت رضا (ع) محدود و منابع حاصل از آن در تأمین اقلام پزشکی و دارویی هزینه شود. رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برنامه‌ها و زیارت حرم مطهر بةصورت ۱۰۰ درصدی صورت پذیرد و امکانات لازم در جهت حفظ سلامت زائران از جمله ماسک و مواد ضدعفونی به طور کامل تأمین شود.»


وجود ایستگاه‌های سلامت در ورودی‌های حرم برای کنترل و ارائه خدمات بهداشتی به زائران

خوب بود آقای نمکی در این اعلام نظر، مستندات خود از کم‌کاری آستان قدس رضوی در زمینه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای زوار را ارائه و اطلاع‌رسانی می‌کرد و این مجموعه را کنار فضاهای بی‌دروپیکری چون بازارهای خرید قرار نمی‌داد.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
0
0
سلام طاعات قبول صدای ویدئو بارگذاری شده قطع می باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
0
0
پروتکل های بهداشتی فقط جلوی دوربین صدا و سیما رعایت میشه
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین