عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۹۳۰۶
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴
از سوی دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی صورت گرفت:
دبیر ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه طرف عراقی هنوز هیچ دستورالعملی برای اربعین 1400 اعلام نکرده است، اخبار منتشر شده درباره شروط حضور در مراسم اربعین و تزریق واکسن را تکذیب کرد.

عقیق:در حالی که هنوز محرم آغاز نشده و وضعیت سفر به عتبات در ایام محرم نیز مشخص نیست، برخی از رسانه‌ها از شروط پذیرش زائر در ایام اربعین خبر می‌دهند؛ تا جایی که حتی زدن واکسن آن هم دو دز از واکسن کرونا به نقل از برخی مسؤولان مطرح شده است.

در همین رابطه، احمد محمدی‌فر، دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی در گفت‌وگویی اخبار منتشر شده درباره شروط اعزام زائران عتبات در ایام اربعین به ویژه تزریق واکسن کرونا را تکذیب کرد و گفت: هنوز طرف عراقی هیچ دستورالعملی درباره وضعیت اربعین ۱۴۰۰ اعلام نکرده است. به همین دلیل نمی‌توان در این باره اظهارنظری کرد.

وی با بیان اینکه همه مردم منتظر اخباری خوش از اربعین هستند، افزود: ما امیدوار به اعزام زائران به عراق با رعایت نکات بهداشتی هستیم، اما تا این لحظه هیچ اطلاعیه‌ای از سوی مسؤولان عراقی برای پذیری زائر خارجی در ایام اربعین دریافت نکردیم. علاوه بر این، با توجه به وضعیت کرونا، تصمیم‌گیری درباره اعزام زائر به اربعین زود است و باید منتظر نظر عراقی‌ها و همچنین ستاد کرونا باشیم.

دبیر ستاد مرکزی اربعین با اشاره به لزوم ایجاد شور حسینی در اربعین، از عاشقان حسینی خواست که اخبار اربعین را فقط از طریق ستاد مرکزی اربعین پیگیری کنند.

به گزارش فارس، سال گذشته با توجه به شیوع کرونا هیچ زائر و موکب ایرانی در ایام اربعین به عراق اعزام نشد. با این وجود مراسم پیاده‌روی اربعین به صورت باشکوه و با حضور زوار عراقی در امنیت و سلامت برپا شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین