عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۹۱۷۲
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
حجت‌الاسلام ذاکر اظهار داشت:
معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد از اجرای دو پویش مسجدی با عناوین محله غدیری و سفره‌داران غدیر خبر داد.

عقیق:حجت‌الاسلام حجت‌الله ذاکر معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد در گفت‌وگویی اظهارداشت: در خصوص عید سعید غدیر سفارش‌های بسیاری از سوی اهل بیت (علیهم السلام) مطرح شده است که یکی از آن‌ها آراستن ظاهری است. در روایتی از امام صادق (علیه السلام)  روز غدیر به عنوان روز آراستن معرفی شده است. این آراستن هم در لباس پوشیدن است و هم آراستن شهر و محیط اطراف خود که یکی از محورهای پویش محله غدیری نیز همین است.

وی افزود: در این پویش بنا داریم علاوه بر آذین‌بندی مساجد، آذین‌بندی مغازه‌ها، منازل و معابر نیز توسط مردم محله انجام پذیرد.

ذاکر با بیان اینکه یکی دیگر از سنت‌های حسنه سفارش شده در این روز با عظمت اطعام مؤمنین است، گفت: از امام رضا (علیه السلام) روایتی نقل شده است که هرکس در روز عید غدیر به مؤمنی غذا بدهد، مانند کسی‌ است که تمام انبیاء و صدیقین را اطعام نموده باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: برخی تصور می‌کنند که منظور از اطعام، تهیه و توزیع تعداد زیادی ظرف غذا می باشد در صورتی که در این روایت سخن از غذا دادن به یک نفر مطرح شده است. در پویش سفره‌داران غدیر بنا داریم فرهنگ اطعام غدیر را در سطح محله‌ها ترویج دهیم و خانواده ها بتوانند با غذا دادن به یک همسایه نیز در شمار سفره‌داران غدیر قرار بگیرند.

 

تعداد بازدید : 10

تیزر این پویش سفره داران غدیر مساجد تهران

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین