عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۶۷۶۳
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶
حجت الاسلام حامد کاشانی پاسخ می دهد:
حجت‌الاسلام حامد کاشانی می‌گوید: امیرالمؤمنین(ع) فرمود اگر کسی در شب یا روز عید غدیر به دیگران افطار دهد، میلیون‌ها نبی، صدیق و شهید را سر سفره خود نشانده است که یکی از آن‌ها صدیقه طاهره(س) است.

عقیق: حجت‌الاسلام حامد کاشانی سخنران مذهبی در حرم امام رضا(ع) طی سخنانی درباره اهمیت اطعام روز عید غدیر اظهار داشت: امیرالمؤمنین(ع) فرمود اگر کسی در شب یا روز عید غدیر به دیگران افطار دهد، میلیون‌ها نبی، صدیق و شهید را سر سفره خود نشانده است که یکی از آن‌ها صدیقه طاهره(س) است.

اثر اطعام غدیر بالاست که اینقدر پاداش دارد

وی افزود: آیا از امیرالمؤمنین(ع) حکیم‌تر دیده‌ایم؟ ممکن است جزای کاری را گفت که تناسب نداشته باشد؟ ولو برای اکرام باشد. اقتضای حکمت تناسب است.
این بیانات نشان می‌دهد که اثر این اطعام به قدری زیاد است که اینگونه برایش جزا و پاداش قائل هستند.

تضمین‌هایی که امیرالمؤمنین برای اطعام غدیر داد

کاشانی با بیان اینکه معنا ندارد، امام(ع) برای کار کم‌ارزشی که صدها کار بالاتر از آن وجود دارد، اینطور پاداش درنظر بگیرد، تصریح کرد: بعد از اینکه امیرالمومنین(ع) فرمود با این کار گویی انبیاء، صالحان و شهیدان پای سفره شما نشستند، فرمود: من تضمین می‌کنم که این فرد از کفر در امان باشد؛ یعنی انحراف پیدا نمی‌کند و از ولایت به وادی کفر نمی‌رود. همچنین فرمود: تضمین می‌کنم که دچار فقر نشود.

صدقه دهید تا روزی شما زیاد شود

این سخنران مذهبی گفت: افرادی نزد پیامبر(ص) می‌آمدن و عرض می‌کردند که پول نداریم و ایشان می‌فرمودند: صدقه دهید تا روزی نصیب شما شود. کسانی که نمی‌فهمیدند می‌گفتند ما پول نداریم تو می‌گویی صدقه بده. ایشان می‌فرمودند صدقه دهید تا روزی شما زیاد شود.

پول خرج کردن در راه دین، موجب گشایش است

وی با اشاره به اینکه پول خرج کردن در راه دین، موجب گشایش می‌شود، تصریح کرد: امیرالمؤمنین(ع) این وعده را داده است که خود کریم است. فرد کریم وقتی وعده‌ای دهد، وفا می‌کند.

فیلم این سخنرانی را اینجا بشنوید:


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین