عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۹۱۴۰
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹
حاج عبالرضا هلالی:
هلالی گفت: گاهی اعتراض‌های به‌حق در داخل کشور با حضور عده‌ای فرصت‌طلب به حاشیه کشیده می‌شود و در این صورت مشکلات رفع و شر دشمنان‌مان دفع نمی‌شود.

عقیق:حاج عبدالرضا هلالی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اتفاقات این روزهای اخیر در استان خوزستان اظهار داشت: هیچ جامعه‌ای بدون پذیرش فرهنگ انتقاد و انتقادپذیری نمی‌تواند مسیر رشد و تعالی را طی کند. با یک مثال ساده در مورد هیأت که آشنایی بیشتری با آن دارم، این وقایع را بررسی می‌کنم تا فرق بین اعتراض و اغتشاش را راحت‌تر بگویم! 

فرق اعتراض با اغتشاش!

وی با اشاره به اینکه در اعتراض و انتقاد، شعارها و رفتارها هماهنگ هستند و درست به همان چیزی  اعتراض می‌شود که بچه‌های هیأت می‌بینند، تصریح کرد: در اعتراض مثلاً بی‌نظمی در سینه‌زنی و یا خوب نبودن موضوع منبر و یا خود منبری، مورد اعتراض قرار می‌گیرد. اینجا اعتراض در همان مسئله هم محدود می‌ماند و انتقاد بیهوده از امور دیگر هیأت صورت نمی‌گیرد.

هلالی گفت: اما در اغتشاش شعارها با رفتارها یکی نیست و گروهی می‌خواهند نظم عمومی هیئت‌ را به‌هم بزنند؛ مثلا می‌گویند فلان منبری خوب نیست ولی با نیاوردن او به هیئت، می‌خواهند فلان مداح هم نیاید و یا در مسائل آشپزخانه هم دخالت می‌کنند و یا سینه‌زنی را به‌هم می‌زنند یا در روضه حرف می‌زنند. البته و صد البته اگر چند بار انتقاد از جای باندها و یا میاندارها و یا منبری و ... بشود ولی گوش بانی و دست‌اندکاران هیأت اصلاً بدهکار نباشد، این خودش باعث انباشت اعتراضات و بعداً فوران اعتراض یا همان اغتشاش می‌شود.

اعتراض توام با اغتشاش چاره‌ساز نیست

این مداح اهل بیت(ع) تصریح کرد: در جامعه هم همین‌گونه است. قانون حق اعتراض و راهپیمایی را به مردم داده‌ایم اما از این سو، مشکل مردم حل نشده است. از سوی دیگر دولت حق اجازه اعتراض قانونی را به مردم نداده است و همین امر باعث انباشته شدن مطالبات و اعتراضات مردم شده است. این انباشتگی اعتراضات قطعاً به شکل تخریبی بروز خواهد کرد.

وی ادامه داد: البته آتش زدن و تخریب اماکن عمومی را نمی‌توان رفتاری اعتراضی درنظر گرفت بلکه نام آن اغتشاش و شورش است. این آشوب‌ها هم از سوی مردم نیست. گاهی اعتراض‌های به حق در داخل کشور با حضور عده‌ای فرصت‌طلب به حاشیه کشیده می‌شود. در این صورت نه مشکلات رفع می‌شود و نه شر دشمنان‌مان دفع می‌شود. برای حل مشکلات مردم خوزستان (قهرمان ایستادگی و مقاومت در جنگ) مسئولین باید گوش شنوا پیدا کرده و این صاحبان قدرت باید راه‌حل ارائه کنند.

 

 

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
0
0
آقای هلالی خودش آشوب گر و اغتشاشگر صنف مداحان هست اآخه در مورد اختشاش از این سوال میکنید
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین