عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۹۱۲۳
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶
در بیانیه ای مطرح شد:
درپی انتقاد مدیرکل تبلیغات اسلامی تهران به بی تدبیری ها در برگزاری مراسم مسلمیه آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) بیانیه ای صادر کرد.

عقیق:درپی انتقاد مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران از بی تدبیری مسئولان شهرری در برگزاری مراسم مسلمیه روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم علیه السّلام ببیانیه ای صادر کرد که متن آن بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اخیرا جناب آقای مدیر کلّ محترم تبلیغات اسلامی استان تهران با صدور بیانیه ای، مدیران و مسئولان شهرری و از جمله خدمتگزاران این آستان مقدس را مورد لطف قرار داده و آنها را متهم به بی تدبیری و فــرار از مسئولیت ! کرده است.

گذشته از اینکه مدیریت شهری شهرستان ری پاسخ مناسب را در این زمینه ارائه خواهند نمود امّــا از آنجا که ایشان قطعا" مفاد آیات کریمه (( ما یلفظ من قول الّا لدیه رقیب عتید - ق 18 )) و همچنین (( و اذا حکمتم بین الناس ان تحکموا بالعدل - نساء 58 )) و احتمالا" سایر آیات کریمه و احادیث معتبر در مورد ضرورت ادای سخن سنجیده و داوری عادلانه را مطالعه نموده و عندالله نیز پاسخگوی قضاوت خویش میباشند بدون قصد مجادله و نادیده گرفتن خدمات سازمان تبلیغات اسلامی، از آنجا که شیوه آن مدیر محترم در این اظهارات مبتنی بر فرافکنی، فرار به جلو، گریز از مسئولیتهای محوّله قانونی و سرپوش گذاردن بر کوتاهیهای سازمانی خود بوده ، مناسب است از باب نصح و دعوت مشارالیه به عدالت و انصاف تذکّراتی به ایشان داده شود.

ایشان در اظهارات خویش خاطرنشان کرده اند: چون هیچ نهـــادی حاضر نشد وظیفه ساماندهی و برقراری نظم را برعهده گیرد طبیعی است که پروتکلهای بهداشتی رعایت نشود ! و بدین ترتیب عذری بدتر از گناه برای نادیده گرفتن ضوابط و مقرّرات تراشیده اند، در حالیکه اگر بند اوّل وظائف سازمان تبلیغات اسلامی را مبنی بر (سیاستگذاری، برنامه ریزی، هدایت، سازماندهی، پشتیبانی و نظارت بر تبلیغات دینی، مردمی! ) یکبار مرور می کردند، بویژه در مورد هیئات مذهبی که مجوّز راه اندازی و فعالیت های خود را از همان سازمان دریافت میکنند، آنگاه درمی یافتند که اظهارات ایشان ، دقیقا سند محکومیّت همان اداره ای هست که مدیریت آنرا برعهده دارد، لذا مناسب است که ایشان بدون احاله این مسئولیت به سایر سازمانها و نهادهــا، مستندات و مدارک تدابیر و برنامه ریزیها و اقدامات خود را در مورد 6 مقوله سیاسگذاری، برنامه ریزی، هدایت، سازماندهی، پشتیبانی و نظارت بر مراسم مسلمیه ارائه و منتشر ساخته تا در معرض قضاوت مردم قرار گیرد و ضمنا اعلام فرمایند که در طول بیش از 40 سال گذشته چند بار شخصا در مراسم لیالی مسلمیه در حرم حضور یافته و شاهد ازدحام داخل بازار و صحنها و حرم بوده اند تا بیش از پیش آشکار شود به تبع عدم سیاست گذاری و برنامه ریزی از سوی آن سازمان ، مسئولیت عدم رعایت پروتکلهــا و دستور العمل هــا و به مخاطره افتادن سلامتی و بهداشت مردم نیز بر عهده خود ایشان است ولا غیر!

مضافا اینکه معلوم نیست اگر واقعا آن سازمان طــرح اجرائی داشته اند، چرا آنرا قبلا و بموقع، بصورت کتبی و رسمی در هیچ جلسه و رسانه ای ارائه نکرده و به چه دلیلی آنرا اجرا نکرده اند؟

در شرایطی که آستان مقدّس، هماهنگ با مدیریت کلان شهرستان ری در طول 30 سال گذشته با تأکیدات و رهنمودهای تولیت محترم این بارگاه ملکوتی، به شکلی مناسب مراسم مسلمیه را برگزار نموده و به میزبانی از مردم و عزاداران مفتخر بوده و حتّی نسبت به ثبت ملّی آن مراسم در سال گذشته نیز اقدام نموده، منصفانه و سزاوار نیست که صرفا به دلیل احترام به قانون و تبعیت از ضوابط و دستورات ابلاغــی از سوی ستاد ملّی مقابله با کرونا و یا اجرای بخشنامه های اداری واصله از استانداری تهران، فرمانداری ویژه شهرستان ری و شورای تأمین شهرستان ری، آنهم با نیّت حفظ سلامتی و جان مردم و زائرین ، مورد بی مهری دوستان قرار گرفته و متهم به سوء مدیریت شود.

بنظر میرسد اگر مدیریت اداره تبلیغات اسلامی استان تهران و سایر مدیران آن سازمان که این روزها پیشدستانه و بی محابا دیگران را متهم به بی تدبیری میکنند، بند اوّل شرح وظایف سازمان متبوع خود را که البته در بند 12 ماده 6 اساسنامه مربوطه نیز تحت عنوان هدایت نظارت و عند الاقتضاء پشتیبانی و هماهنگی فعالیتهای تبلیغاتی و شعائر مذهبی مردم در جهت نیل به اهداف انقلاب اسلامی و همچنین بند 5 ماده مزبور تحت عنوان «تبیین و شناساندن معارف و ارزشهای اسلامی و نیز مواضع اصولی جمهوری اسلامی برای عموم مردم بویژه جوانان .... » مورد تأکید قرار گرفته ، در اولویت امور و وظائف و کارهای خویش قرار دهند، بیش از پیش مقرون به صلاح و مصلحت آنان بوده و مردم عزیز نیز شاهد حضور معدودی از افرادی که به بهانه تعظیم شعائر مذهبی، با حضور در اماکن متبرّکه اقدام به لیسیدن سنگ صحنها ! و ضرایح مطهّر میکنند، نباشند ! اقداماتی که ناشی از عدم معرفت دینی و موجب وهن دین و مکتب و قرآن و نظام و جایگاه ملت بزرگ ایران اسلامی، در نزد جهانیان خواهد بود.

در پایان با توضیح مجدد این مطلب که آستان مقدّس بموازات پایبندی به شعائر دینی و مذهبی و ضرورت برگزاری اصولی و با شکوه مراسم دینی در عین پایبندی به قوانین و مقرّرات کشور، پیشاپیش عدم امکان برگزاری مراسم مسلمیه را در داخل محدوده حرم با حضور قریب 250000 نفر که یقینا امکان کنترل آن و رعایت پروتکلها را غیر ممکن ساخته و منجر به فاجعه میشد، ( و نه خارج از آستان که در حوزه نظارت سایر سازمانها و نهادها میباشد ) همراه با عذر خواهی به اطّلاع عموم رسانیده بود و در صورت نادیده گرفتن ضوابط ابلاغی، اکنون مورد اعتراض مراجع قانونی و حتی برخی از منتقدین امروز قرار می گرفت ! یکبار دیگر همه برادران عزیز و خواهران گرامی و اعضاء محترم هیئت های مذهبی و متولیان امور فرهنگی را خاضعانه به رعایت قوانین و مقرّرات و ضوابط کشور اسلامی،که مورد تأکید مقام معظّم رهبری می باشد، فراخوانده و رجاء واثق دارد بحول و قوّه الهی با گذر از شرائط فعلی، مجددا شاهد برگزاری مراسم و تجمعات با شکوه مذهبی خواهیم بود.

انشاء الله

والسلام علی عبادالله الصالحین

روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم علیه السلام


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین