عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۹۰۹۸
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۸
در گفت و گوی عقیق با حجت الاسلام سهرابی مطرح شد
شاید بتوان بروز چنین اتفاقاتی را اعتراض به نوع مدیریت عزیزانی دانست که تعطیل کردن برنامه های مذهبی را به عنوان اولین انتخاب مدیریتی خود، برمی گزینند.

عقیق: علی رغم مصوبه وزارت کشور مبنی بر اجازه برگزاری مراسم در فضای باز و با رعایت پروتکل های بهداشتی، متاسفانه به دلیل بی تدبیری در مدیریت مراسم مسلمیه و عدم هماهنگی مناسب در نظم‌دهی برنامه و شانه خالی کردن از مسئولیت، این برنامه با بی‌نظمی و عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد.
مدیر سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران، با انتقاد از این وضعیت گفت: اصلی‌ترین شرط برگزاری هیات که برپایی مجلس در فضای باز است، در این برنامه رعایت شده بود ولی متاسفانه هیچ نهادی، حاضر نشد وظیفه ساماندهی و برقراری نظم را به عهده بگیرد، در این شرایط طبیعی است که پروتکلهای بهداشتی رعایت نشود.
سهرابی ضمن انتقاد به بسته بودن درب‌های حرم حضرت عبدالعظیم افزود: در آستانه محرم و در شرایطی که رسانه‌های معاند کمر به تعطیلی هیئت‌ها بسته‌اند، انتظار می‌رود همه نهادهایی که دغدغه ترویج شعائر حسینی دارند، با احساس مسئولیت برای برقراری نظم و کمک به هیئت‌ها برای برقراری پروتکلهای بهداشتی وارد میدان شوند، نه آنکه با فرار از مسأله موضوع را به حال خود رها کنند.
وی افزود: در ایام کرونا خصوصا در مراسم های محرم سال گذشته، هیات ها در میدان عمل، ثابت کردند که از متعهدترین اقشار در رعایت پروتکل ها هستند. در فضای اطراف حرم حضرت عبدالعظیم نیز فضای باز موسّع برای برگزاری مراسم سنتی و ریشه دار مسلمیه وجود داشت. برآورد سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران، این بود که امکان برگزاری طبق پروتکل ها فراهم است و سازمان تبلیغات، هم طرح اجرایی داشت و هم نسبت به عواقب تعطیلی این مراسم، تحلیل و تحذیر خود را به مسئولان ارائه کرده بود. با این حال، تدبیر مسئولان ذی ربط، متاسفانه به تعطیلی مراسم تعلق گرفت.
سهرابی در پایان تاکید کرد: اگر در برگزاری این مراسم، مانند محرم سال گذشته، به هیاتی ها و اقامه کنندگان عزای سیدالشهدا علیه السلام اعتماد می شد، و زمینه میدان داری برای هیات ها فراهم می شد، قطعا شاهد برگزاری مراسم با رعایت حداکثری پروتکل ها، می بودیم. شاید بتوان بروز چنین اتفاقاتی را اعتراض به نوع مدیریت عزیزانی دانست که تعطیل کردن برنامه های مذهبی را به عنوان اولین انتخاب مدیریتی خود، برمی گزینند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین