عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۹۰۵۲
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۹
دبیر شعر آیینی کشور در پیامی از شعرای آیینی کشور برای سرودن اشعاری در باب گرامیداشت عید سعید غدیر خم دعوت کرد.

عقیق:محمدعلی مجاهدی دبیر شعر آئینی کشور در پیامی، شعرای آئینی کشور را به سرودن شعر فاخر جهت گرامیداشت عید سعید غدیر خم فراخواند.

در این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

فرهنگ گران‌سنگ شیعی که امروزه دارای اعتبار و کیانی ماندگار است، وامدار دو رخداد شگرف تاریخی غدیر و عاشورا است.

سخنوران فارسی‌زبان از دیرباز با حضور تأثیرگذار در این عرصه موضوعی، موجبات تداوم این حرکت عظیم را فراهم آورده‌اند، از حکیم فردوسی گرفته تا کسائی مروزی که در قصیده‌ای فاخر به همین مسئله پرداخته است، و بعدها حکیم سنائی غزنوی و دیگران با ارائه ادله معقول و منقول در اثبات این حاکمیت و جانشینی بلافصل، سخن را به کمال رسانده و حرفی برای گفتن باقی نگذاشته‌اند.

خوشبختانه عزیزانی در فضای مجازی فعال‌اند و برای بزرگداشت عید سعید غدیر خم روزشمار گذاشته و اعلام آمادگی کرده‌اند.

در همین راستا کانون شاعران آیینی استان قم به سرپرستی حاج غلامرضا فلاح متخلص به (امین) که شاعری متعهد،سخن‌شناس و مدیری لایق‌اند به این امر خطیر همت گمارده و قرار است طی فراخوانی سراسری از شاعران بزرگ آیینی معاصر در کشور اشعاری که به‌مناسبت غدیر خم سروده شده یا می‌سرایند در فضای مجازی کانون شاعران آیینی استان قم بارگذاری کنند و پس از بررسی آثار، بهترین‌ها را برای استفاده قاطبه مداحان و ستایشگران اهل‌بیت، سخنوران دینی، مجریان رسانه‌های سمعی و بصری و دیگر کاربران حوزه دینی منتشر کنند.

امیدوارم شاعران بزرگ و متعهد آیینی به استقبال این امر رفته و با خلق آثار ارزشی تازه‌ای، شور و شکوهی ویژه به این مراسم علوی ببخشند تا ان شاءالله نتیجه به گونه‌ای باشد که همه از نتایج این حرکت معنوی برخوردار شوند .

بنده نیز از راه دور دست عزیزان را برای این همکاری می‌فشارم و از همه التماس دعا دارم.

ومن الله توفیق
دبیر شعر آیینی کشور
محمدعلی مجاهدی (پروانه)


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین