عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۸۹۹۱
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷
با توجه به شیوع ویروس کرونا:
آیین سنتی «مسلمیه» که هر سال در آستانه عید قربان و ایام شهادت حضرت مسلم علیه‌السلام در شهرری و حرم حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام برگزار می‌شد، طی اطلاعیه ای از سوی آستان سیدالکریم(ع) به دلیل قرمز شدن شرایط کرونایی تهران لغو شد.

عقیق:آیین سنتی"مسلمیه"؛حضور دسته های عزاداری در ایام شهادت حضرت مسلم(ع)؛ در شهرری و حرم حضرت عبدالعظیم حسنی ع سابقه ای صدو پنجاه ساله دارد.
آن طور که روابط عمومی حرم حضرت عبدالعظیم طی اطلاعیه ای اعلام کرده این مراسم امسال نیز به دلیل قرمز شدن شرایط کرونایی تهران برگزار نخواهد شد.

متن اطلاعیه بدین شرح است:
همه ساله و همزمان با فرا رسیدن ایّام شهادت حضرت مسلم بن عقیل علیه السلام، آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام ، میزبان هیات‌های مذهبی و دسته‌جات عزاداری برای برگزاری این آیین باشکوه بود که امسال نیز همچون سال گذشته، متأسفانه با توجه به شیوع مجدد ویروس کرونا، لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا و ضرورت حفظ سلامتی زائرین و مردم، امکان برگزاری این مراسم وجود نداشته و به همین علت، برنامه‌های مرتبط بدون حضور جمعیت و به صورت زنده و مستقیم با حضور سخنرانان و ذاکرین آل الله علیهم‌السلام از شبکه‌های مختلف صداوسیما پخش خواهد شد.

روابط عمومی آستان مقدس ضمن عذرخواهی از کلیه هیات‌های مذهبی، ابراز امیدواری کرد تا با عبور از شرایط و محدودیت‌های فعلی، امکان برگزاری مجدّد و باشکوه اینگونه مراسم فراهم شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین