عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۸۸۷۵
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۹
دومین نشست شورای هماهنگی شبکه‌های هیأت و تشکل‌های دینی کشور برای هم‌افزایی و هماهنگی‌های محرم سال ۱۴۰۰ باحضور مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی به مدت دو روز آغاز به کار کرد.

عقیق: دومین نشست شورای هماهنگی شبکه‌های هیأت و تشکل‌های دینی کشور برای هم‌افزایی و هماهنگی‌های محرم سال ۱۴۰۰  باحضور مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی به مدت دو روز آغاز به کار کرد.

در آغاز این نشست که با حضور افراد شاخص و مطرح کشوری در حوزه هیأت داری در مجتمع نور گلستان برگزار شد، حجت‌الاسلام باباخانی با تاکید بر اهمیت ایجاد شبکه‌سازی هیأت‌های مذهبی بر لزوم هم‌افزایی بیشتر هیأ‌ت‌ها تاکید کرد.

 

مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی هدف از تشکیل این نشست را ضمن تقویت انسجام درونی و هماهنگی بین هیأت‌های مذهبی، هم افزایی شبکه‌های هیئات کشور برای جریان سازی در راستای اهداف اسلام ناب و انقلاب اسلامی عنوان کرد و بیان داشت: فراخوان ایده ویژه محرم سال ۱۴۰۰ یکی از مسائل مهم و در دستور کار سازمان تبلیغات اسلامی است که فاز اول آن برگزار شده و بخش عمومی آن در هفته آینده برگزار خواهد شد.

وی ماه محرم در هر سال را شروع یک حرکت خوب در کشور، عنوان کرد و افزود: تقویت شعائر دینی و شور حسینی در محرم، شروع یک حرکت خوب در مسیر تقویت سبک زندگی اسلامی و باورهای اعتقادی است.

مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی، نقش هیأت‌های مذهبی در مسئله حضور حداکثری در انتخابات ۱۴۰۰ را مجاهدانه عنوان و خاطرنشان کرد: شکل و اساس تشکیل هیأت‌های مذهبی با سکولاریسم منافات دارد و امروز نقش‌آفرینی هیأت‌ها و تشکل‌های دینی در صدور اسلام ناب و مبانی انقلاب کم نظیر است.

وی تاکید کرد : پس از دو سال شرایط کرونایی لازم است همت ویژه‌ای برای تقویت تعظیم شعائر حسینی در محرم امسال داشته باشیم.

 

ظرفیت هیأت‌ها به دولت‌ها شناسانده شود

در ادامه اعضای جلسه،برنامه‌ها و پیشنهادات خود را ارائه دادند. یوسف ارجونی رئیس سازمان بسیج مداحان کشور با بیان اینکه هیأت‌های مذهبی توان کمک به دولت‌ها را دارند، گفت: با ایجاد ظرفیت‌های جدید و شناساندن آن به دولت‌ها، شاهد رشد همه جانبه در همه بخش‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی خواهیم بود.

هیأت‌های مذهبی باشگاه سیاسی نیستند

محمد حسن طبرستانی، دبیر کارگروه جهادی شورای هماهنگی شبکه‌های هیأت و تشکل‌های دینی کشور و نایب رئیس مجمع کانون‌های فرهنگی نیز انسجام و وحدت رویه در هیأت‌های مذهبی در سال‌های اخیر را مطلوب دانست و بیان داشت: هیأت‌های مذهبی و تشکل‌های دینی مردمی در توسعه کمی و کیفی کمک‌های مومنانه در حوادث مختلف از جمله سیل، زلزله و مبارزه با کرونا حضور موثر و قابل قبولی از خود نشان دادند.

وی با تاکید بر این نکته که هیأت‌های مذهبی باشگاه سیاسی نیستند بلکه هیأت‌ها مدافعان اسلام ناب و انقلاب هستند، افزود: در کنار مردم و همراهی با آنان در مشکلات، تکلیف هیأت‌های مذهبی و نقش مهم دیگر نیز گره زدن محبت مردم به اهل بیت و انقلاب است. 

ابلاغ دستورالعمل محرم به روزهای آخر موکول نشود

سپس نوشاد نوشادی، رییس شورای هیئات مذهبی کشور با اشاره به نقش هیئات مذهبی در معنویت و بصیرت در جامعه تاکید کرد: سازمان‌ها و نهادها بابت کرونا در محرم هم‌افزایی داشته باشند و ضمن ابلاغ رسمی به هیأت‌های مذهبی برای نحوه برگزاری مراسم محرم نسبت به تشکیل ستاد عملیات محرم در اسرع وقت اقدام کنند و این امر مهم را به روزهای آخر تعویق نیندازند.

برگزاری همایش یک روزه قبل از محرم با حضور مبلغین و مادحین

علی اکبر مداحی، رییس هیأت رزمندگان اسلام نیز در ادامه با درخواست، ابلاغ هرچه زودتر دستورالعمل برگزاری مجالس به هیأت‌های مذهبی از برگزاری استقبال پرشکوه از محرم و همایش یک روزه قبل از محرم با حضور مبلغین و مادحین مطرح کشوری در تهران خبرداد و بر لزوم مطالبه‌گری هیأت‌های مذهبی از دولت جدید و ساماندهی آموزش مداحی در کشور با همت جمعی تاکید کرد.

کانون مداحان به دنبال ساماندهی آموزش مداحی است

همچنین ، جواد حیدری رئیس مجمع شاعران آیینی و نایب رئیس کانون مداحان کشور خاطر نشان کرد: هیأت داری کار تخصصی است و در این مسیر استفاده از علوم مختلف از جمله، روانشناسی و دیگر علوم و استفاده از مجربین بسیار مهم است.

وی تاکید کرد: کانون مداحان با تجمیع همه زحماتی که در موضوع آموزش مداحی صورت گرفته و تقویت جنبه‌های نظارتی بر کلاس‌های آموزش مداحی در صدد ساماندهی این حوزه است.

دومین نشست هم‌اندیشی و هم‌افزایی ویژه محرم به مدت دو روز، روزهای چهارشنبه ۹ و پنجشنبه ۱۰ تیرماه در حال برگزاری است.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین