عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۰۶۷۷
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۸
یوسف ارجونی عنوان کرد:
رئیس سازمان بسیج مداحان و هیئت‌های مذهبی، با اشاره به اینکه همایش بسیج مداحان و هیئت‌های مذهبی به مدت ۲ روز برگزار می‌شود، گفت: هدف از برگزاری این همایش ایجاد وحدت میان شیعیان و اهل سنت است.

عقیق:یوسف ارجونی، رئیس سازمان بسیج مداحان و هیئت‌های مذهبی در گفت‌وگویی با اشاره به برنامه‌های این قشر در هفته بزرگداشت بسیج اظهار داشت: در این ایام دو برنامه ملی از سوی بسیج مداحان و هیأت‌های مذهبی برگزار خواهد شد. نخست، سومین همایش نغمه‌سرایان اهل سنت با عنوان «بسیج نغمه وحدت» که فردا سه‌شنبه ۲ آذرماه به مدت ۲ روز در گیلان برگزار خواهد شد.

۱۰۰ نفر از نغمه‌سرایان اهل سنت گردهم می‌آیند

وی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این همایش ایجاد وحدت میان شیعیان و اهل سنت براساس مطالبه مقام معظم رهبری از جامعه ستایشگری کشور است، گفت: در این همایش از تمام استان‌ها ۱۰۰ نفر از گروه‌های همخوانی، مدیحه‌سرایی، شاعران و نویسندگان حضور خواهند داشت و بناست از بیانات سخنرانان شیعه و سنی و همچنین حضور برخی اساتید و اندیشمندان برای کارگاه‌های آموزشی جانبی این همایش استفاده کنیم.

تیزر برگزاری همایش «بسیج نغمه وحدت»

ارجونی گفت: حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی، رئیس مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس و همچنین رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی زاهدان و جمعی دیگر از سخنرانان حضور خواهند داشت.

رئیس سازمان بسیج مداحان و هیأت‌های مذهبی افزود: وحدت دو بال شیعه و سنی دارد که ان‌شاءالله امیدواریم با برگزاری این برنامه‌ها بتوانیم بیش از پیش موجب تقویت آن شویم.

برگزاری دعای ندبه به همت بسیج مداحان در کشور

وی با اشاره به اینکه برنامه دوم بسیج مداحان در این هفته برگزاری دعای ندبه در روز جمعه ۵ آذرماه در سراسر کشور است، گفت: این برنامه در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف برگزار می‌شود و از شبکه‌های استانی نیز پخش زنده خواهد شد. در سطح ملی نیز این مراسم دعای ندبه با سخنرانی حجت‌الاسلام حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و قرائت دعای محمدرضا طاهری برگزار خواهد شد.

ارجونی گفت: این مراسم با همکاری هیئت رزمندگان اسلام اجرایی می‌شود و از شبکه اول سیما نیز پخش زنده می‌شود.

دیگر برنامه‌ها در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها

رئیس سازمان بسیج مداحان و هیأت‌های مذهبی در پایان خاطرنشان کرد: جدای از برنامه‌های کشوری برنامه‌های استانی از قبیل دیدار با خانواده شهدای مداح، دیدار با پیرغلامان، برگزاری دعای کمیل، برگزاری مراسم غبارروبی مزار شهدا، برگزاری مسابقات ورزشی در سطح هیأت‌های مذهبی، برگزاری مسابقات نوگلان حسینی، اجرای کمک مومنانه از سوی هیأت‌ها، برگزاری مجمع‌الذاکرین در شهرستان‌ها، برگزاری اردوهای فرهنگی، برگزاری یادواره شهدای مداح بسیجی و ... از دیگر برنامه‌های این هفته است که به همت بسیجیان در سراسر کشور اجرایی می‌شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین