عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۸۸۵۶
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹
حجت الاسلام صدیقی در اجلاسیه فعالان مهدوی عنوان کرد:
نشست خبری سومین اجلاسیه بین المللی فعالان مهدوی با حضور حجت الاسلام کاظم صدیقی رئیس مجمع راهبردی اندیشه مهدویت، محمدعلی کریمی دبیر اجلاس در محل سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

عقیق:نشست خبری سومین اجلاسیه بین المللی فعالان مهدوی با حضور حجت الاسلام کاظم صدیقی رئیس مجمع راهبردی اندیشه مهدویت، محمدعلی کریمی دبیر اجلاس و محمدمهدی زاهدی رئیس فراکسیون مهدویت مجلس شورای اسلامی در محل سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

برگزاری سومین اجلاسیه فعلان مهدوی در روز‌های ۲۲ و ۲۳ مهرماه

برنامه کریمی طی سخنانی با اشاره به برگزاری سومین اجلاسیه بین‌المللی فعالان مهدوی گفت: این اجلاسیه به‌عنوان رویش‌های مهدوی و با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با حضور مدیران و اعضای مؤسسات و کانون‌های مهدوی در روزهای ۲۲ و ۲۳ مهرماه برگزار می‌شود.

وی در خصوص اهداف برگزاری این اجلاسیه گفت: این برنامه با هدف ساماندهی فعالان مهدوی و تمدن‌سازی در بین اقشار مردم برگزار می‌شود زیرا موضوع تمدن‌سازی بدون مهدویت امکان ندارد.

گفتمان‌سازی، شناسایی ایده‌ها و استعداد‌های مهدوی

کریمی گفتمان‌سازی بین مردم را از دیگر اهداف برگزاری اجلاسیه برشمرد و گفت: انقلاب اسلامی گام بزرگی برای تمدن‌سازی است از این رو دومین هدف گفتمان‌سازی بین مردم است و همچنین شناسایی ایده‌های برتر مهدوی و شناسایی فعالیت‌های شاخص مهدویت و ارتقای آنها در سطح بین‌المللی و ملی استعدادیابی و پرورش استعداد‌های جوان و نوجوان مهدوی همسو‌سازی برنامه‌های مؤسسات مهدوی مطابق با بیانیه گام دوم از دیگر اهداف برگزاری این اجلاس به شمار می‌رود.

بخش‌های اجلاسیه

دبیر اجلاسیه فعالان مهدوی درخصوص بخش‌های این اجلاس گفت: رسانه جهادگران مهدوی و آموزش عمومی معارف مهدوی سه بخش اجلاس هستند که در ۵ حوزه بین‌الملل، دانشگاه، حوزه مسجد و هیأت، موسسات و کانون‌های مهدوی و کودک و نوجوان برگزار می‌شود، همچنین محورهای موضوعی اجلاسیه توصیه‌های هفتگانه رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است که در آن مدل نظام جمهوری اسلامی و مدل تمدنی برای ظهور توصیف شده است.

برنامه‌های جانبی اجلاسیه فعلان مهدوی

کریمی از طراحی برنامه‌های جانبی برای اجلاس خبر داد و گفت: نشست نخبگانی فعالان مهدوی حوزه و دانشگاه با موضوعات مهدویت در تفکر امامین انقلاب اسلامی و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در نسبت با مهدویت یکی از برنامه‌های جانبی اجلاس است، همچنین نشست مجامع جبهه انقلاب اسلامی در دو محور نسبت مجامع با مهدویت و نسبت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با مهدویت به همراه نشست تخصصی فعالان اقتصادی در حوزه مهدویت از دیگر برنامه‌های جانبی این اجلاس به شمار می‌رود.

باید زمانی برسد که همه انسان‌ها آیینه تمام نمای خداوند شوند

در ادامه حجت‌الاسلام کاظم صدیقی دبیر مجمع راهبردی اندیشه مهدویت طی سخنانی با اشاره به جامعه و مردم در دوران ظهور گفت: باید زمانی برسد که همه انسان‌ها آیینه تمام نمای خداوند شوند این هدف خلقت است که انسان به چنین مقامی برسد. نیل به قدرت مطلق و نیل به علم مطلق از اهداف خلقت بشر است و ما باید به جایی برسیم که قدرت خدا در ما بروز کند و علم الهی در وجود ما باشد.

خدا عالم هستی را خلق کرده و خودش حاکم آن را انتخاب می‌کند

صدیقی با اشاره به اینکه امامان قدرت و علم الهی را با هم در اختیار داشتند گفت: خداوند برای این معنی برنامه منظور کرده و اولین برنامه وجود حاکمی است که از سوی خداوند انتخاب شده زیرا خدا همه چیز را خودش ساخته و خودش هم نماینده‌ای را برای مدیریت آن منصوب می‌کند.

وی ادامه داد: موضوع بعدی، داشتن برنامه است، همه انبیا و اولیا با برنامه به هدایت بشر پرداخته‌اند و این برنامه‌ها با اصول و قواعد و قوانین مطرح شده است، همچنین موضوع بعدی وجود شاگردان حاکم است زیرا او عالم است و مربی است و افرادی تحت تربیتش قرار می‌گیرند و شکوفا می‌شوند.

قرآن کتابی جامع برای هدایت بشر که باید بخوانیم و بکار بگیریم

صدیقی گفت: کتاب، دیگر برنامه خدا برای هدایت انسان است که در این زمینه کتاب ما قرآن به عنوان کتابی جامع نازل شده و باید مردم آن را بخوانند و با آن آشنا شوند.

رئیس مجمع راهبردی اندیشه مهدویت با اشاره به برنامه‌های این مجمع گفت: در چند سالی که مجمع راه‌اندازی شده بنا دارد تمدن‌سازی به امامت قرآنی برسد و تمدن نهایی بشر محقق شود، یعنی همه بشریت یک خانواده شوند و یک پدر و بزرگتر به نام امام آن را سرپرستی کند.

تحقق گام دوم انقلاب و تمدن‌سازی نوین اهداف فراکسیون مهدویت

به گزارش فارس، در ادامه زاهدی رئیس فراکسیون مهدویت مجلس شورای اسلامی اشاره به راه‌اندازی این فراکسیون در مجلس گفت: راه‌اندازی فراکسیون مهدویت موضوعی است که در سال‌های اخیر در مجلس رخ داد. بحث گام دوم و تمدن‌سازی نوین و ایجاد زمینه برای ظهور را دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: برای رسیدن به اهداف باید همراهی و همگامی در درون و خارج از مجلس شورای اسلامی صورت گیرد تا بتوانیم اهدافی که رهبر معظم انقلاب در بیانیه فرمودند محقق کنیم البته برای این امر به ریل‌گذاری نیاز داریم.

واحدی با اشاره به این که مجلس می‌تواند بستر قانونی را برای ایجاد تمدن نوین اسلامی و زمینه‌سازی برای ظهور را فراهم کند گفت: در این راستا مثلاً نهادی مانند آموزش و پرورش باید به صورت جدی وارد عمل شود و ما باید برای فعال کردن آموزش و پرورش ورود کنیم تا محتوای لازم در کتب درسی و همچنین جذب معلمان و مشاوران را فراهم کنیم تا بتوان در کنار آن حوزه اقتدار که یکی از مباحث جدی در حوزه تمدن سازی است را محقق کنیم و به مرجعیت علمی برسیم.

رئیس فراکسیون مهدویت مجلس شورای بیت علمی و پشتیبانی از موضوع تمدن‌سازی نوین اسلامی را وظیفه مجلس دانست و گفت: باید مجلس در این زمینه‌ها بسیار قوی وارد شود تا هم از نظر علمی و هم از نظر نظارتی و بودجه‌ای به اهداف برسیم در این صورت می‌توانیم به صدور فرهنگ انقلاب بپردازیم. فراکسیون مهدویت با اهداف بلندی که دارد باید ریل‌گذاری مناسب را برای تمدن‌سازی نوین اسلامی ایجاد کند.

به گزارش فارس، در پایان این نشست از کتاب درس‌نامه مهدویت در پانزده فصل به شرح بیانات امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب در حوزه مهدویت پرداخته رونمایی شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین