عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۸۷۶۶
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱
آیین سنتی تعویض پرچم گنبد منور بارگاه امام علی بن موسی الرضا(ع) و پوشش ضریح مطهر، همزمان با صبح سالروز میلاد ثامن الحجج (ع) برگزار شد.

عقیق:صبح امروز همزمان با سالروز میلاد با سعادت امام رضا (ع) پرچم گنبد و پوشش ضریح مطهر امام رضا (ع) تعویض شد.

این مراسم آغاز جشن روز میلاد امام رئوف بود و پس از تعویض پرچم نقاره‌های حرم رضوی شروع به نواختن کردند. همچنین مداحی میثم مطیعی و جواد غفاریان به همراهی سخنرانی حجت‌الاسلام رفیعی از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

امروز همچنین آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور منتخب از ساعت 18 در حرم مطهر رضوی سخنرانی می‌کند. این اولین سخنرانی رسمی وی پس از انتخاب به عنوان هشتمین رئیس جمهور اسلامی ایران است.

در مراسم تعویض پرچم گنبد حجت‌الاسلام رفیعی، با اشاره به سیره امام رضا (ع) اظهار داشت: نخستین اصل حاکم بر زندگی ایشان، عقلانیت است، به طوری‌که امام رضا (ع) جهل را دشمن و عقل را دوست هر انسانی می‌دانند.

وی اصل دوم سیره رضوی را عمل‌گرایی دانست و افزود: برخی می‌گویند دل باید پاک باشد و عمل مهم نیست، در حالی‌که امام رضا (ع) معتقد بودند حرف و عمل باید یکی باشد. ایشان موقع نماز همه امور را رها می‌کردند و به عمل خود بسیار پایبند بودند.

رفیعی درباره اصل سوم سیره رضوی هم گفت: اعتدال از اصول مهم زندگی امام رضا(ع) بود، ایشان اغراق و بزرگ‌نمایی و همچنین کوتاهی و کم ارزش جلوه دادن هرکاری را ناپسند می‌دانستند. همچنین دو اصل مهم دیگر زندگی ایشان صداقت و امانتداری بود، اصولی که به عنوان شرط بعثت پیامبران و سفارش همه امامان (ع) از آنها یاد شده است.

آیین‌های سنتی تحویل کشیک و صفه از دیگر بخش‌های مراسم تعویض پوشش ضریح و پرچم گنبد بارگاه منور رضوی بود و خادمان آستان قدس رضوی در آیینی سنتی به قدمت بیش از ۴۰۰ سال در روز ملاد امام رضا (ع) به تلاوت قرآن کریم پرداختند.

 

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین