عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۸۶۳۳
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵
حجت الاسلام سید حسین مومنی در گفت وگو زنده با حجت الاسلام کرمی در صفحه اینستاگرام عقیق:
افرادی که بانی وضع موجود هستند و کسانی که با آنان مشارکت کردند دیگر اعتباری ندارند چراکه اعتماد مردم را به حاکمیت خدشه‌دار کردند، البته مردم ما به نظام اعتماد دارند

عقیق: سلسله گفتگوهای پایگاه اطلاع‌رسانی عقیق در رابطه با  انتخابات هر شب در لایو اینستاگرام توسط حجت‌الاسلام کرمی انجام خواهد شد.

در دومین قسمت از این برنامه حجت‌الاسلام‌ سید حسین مؤمنی به بیان مطالبی در رابطه با انتخابات و مسائل مرتبط به آن پرداخت.

تعداد بازدید : 107

بررسی دلایل احتمال کاهش مشارکت مردم در انتخابات و میزان ارتباط این اتفاق با تصمیمات شورای نگهبان و یا عملکرد دولت بحث ابتدایی این گفت‌وگو بود که حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین مؤمنی درباره آن گفت: مطلب مهم و حائز اهمیت این است که بدانیم کشور ما تعلق به شخص خاصی ندارد و در سال‌های اخیر شاهد حضور فراگیر مردم درصحنه بودیم و با توجه به امدادهای غیبی که از ابتدای انقلاب تاکنون شاهد بوده‌ایم بعید نیست که این انتخابات هم با مشارکت بالا برگزار شود و خود حضرات معصومین مانند دیگر جریانات و اتفاقات انقلاب از حادثه طبس تا فتنه ۸۸ به ما کمک خواهند کرد.

وی افزود: زمانی که علامت شیر و خورشید از وسط پرچم ایران حذف شد و کلمه لا اله الا الله جایگزین آن شد سخن قولوا لا اله الا الله تفلحو محقق شد و مردم و امام با این اعتقاد انقلاب کردند که این انقلاب در امتداد راه سیدالشهداست، ما باید وظیفه خودمان را انجام دهیم ولی حضرات معصومین هم حمایت و عنایت خواهند کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مؤمنی با اشاره به این نکته که مشارکت در انتخابات از اهمیت بالایی برخوردار است ادامه داد: دشمنان خارجی ما دشمنی با شخصی ندارند و دشمن تفکر و اعتقاد مردم هستند که این مورد در تمامی قراردادها ازجمله fatf و برجام کاملاً مشخص است.

این سخنران مذهبی در رابطه با اشکالات موجود در کشور بیان کرد: اشکالاتی در کشور وجود دارد، بحث معیشت و اقتصاد از اهمیت بالایی برخوردار است ولی آیا واقعاً این مباحث ارتباط مستقیم با درصد مشارکت مردم در انتخابات دارند؟ حقیقت این است که ما نسبت به خوبان کم‌لطفی کرده‌ایم، مگر امام نفرمود که مساجد پایگاه هستند چقدر به این پایگاه توجه کردیم تا مردم اموراتشان را در این مکان پیگیری کنند؟

وی ادامه داد: مردم ما گوش شنوا می‌خواهند، برای مثال وقتی بعد از سخنرانی در هیئت جوانان می‌آیند و دور ما جمع می‌شوند بااینکه می‌دانند برخی مشکلاتشان را نمی‌توانیم حل کنیم به دنبال این هستند که کسی حرف آن‌ها را بشنود اما حتی این کار را هم انجام ندادیم.

حجت‌الاسلام سید حسین مؤمنی ادامه داد: من معتقدم که مردم در انتخابات حضور پیدا خواهند کرد زیرا از ابتدای انقلاب تابه‌حال صلاحیت نظام را تحت‌الشعاع موارد اقتصادی قرار نداده‌اند و پای انقلاب ایستادگی کردند و نسبت به نظام اعتماد دارند؛ نظام و حاکمیت دو عنصر متفاوت از یکدیگر هستند، نظام اسلامیت و جمهوریت کشور است که نباید با حاکمیت خلط شود.

وی مجدداً به مشکلات موجود اشاره کرد و گفت: کارشکنی‌هایی در کشور صورت گرفته است و نباید نسبت به با آن‌ها غفلت کرد، افرادی که دارند مردم را نسبت به شرکت در انتخابات سست می‌کنند باید پاسخگو باشند و حتی برخی که از اعضای بیت امام بودند که از این تریبون مقدسی که در اختیاردارند حرف‌هایی می‌زنند که برخلاف بیانات مهم مقام معظم رهبری است، این اهداف در این هشت سال بنای حمایت از دولت داشتند و یک‌بار هم در حمایت از مردم و ملت و در اعتراض به دولت سخنی نگفتند و اعتراض نکردند که چرا شأن مردم رعایت نمی‌شود.

حجت‌الاسلام سید حسین مؤمنی اظهار کرد: افرادی بودند که قصد ورود به مجلس خبرگان داشتند ولی صلاحیت علمی آن‌ها تأیید نشد و امروز مدعی هستند و شورای نگهبان را دعوت به مناظره می‌کنند، ما می‌گوییم لازم نیست اساتید ما در شورای نگهبان با شما مناظره کنند ؛ خود من پاسخگوی شما خواهم بود چراکه حرفی برای گفتن نداشته و فقط مردم را برای مشارکت در انتخابات سست می‌کنید.

این سخنران مذهبی در رابطه با نقش و وظیفه هیئت مذهبی در رابطه با انتخابات تصریح کرد: هیئتی‌ها وظیفه خودشان را از چند سال قبل و در راستای بصیرت افزایی انجام دادند و حضور در عرصه‌های مختلف داشتند و این تواصی را به‌درستی شکل دادند.

وی افزود: اما نکته مهم عوارض و عواقب عدم حضور است که مردم می‌دانند دشمنان خارجی و داخلی که در این ایام دشمنی و مخالفت خود را با مردم و جمهوریت اعلام کردند حضور دارند، این افراد در مناظرات مشخص شدند، باید دانست منافق کسی است که دروغ می‌گوید، خیانت‌درامانت می‌کند و افراد مختلف را به سخره می‌گیرد این مسائل واضح و روشن است.

سید حسین مؤمنی در ادامه بیان کرد: افرادی که بانی وضع موجود هستند و کسانی که با آنان مشارکت کردند دیگر اعتباری ندارند چراکه اعتماد مردم را به حاکمیت خدشه‌دار کردند، البته مردم ما به نظام اعتماد دارند افرادی که سال‌ها پیش قسم جلاله خوردند که مشکلات را برطرف می‌کنند، باعث وضع موجود شدند و اهلیت لازم برای اداره کشور را ندارند.

این سخنرانی مذهبی در رابطه با پیامدهای مشارکت کم در انتخابات توضیح داد: اشخاصی از مشارکت کم در انتخابات شاد می‌شوند که با اعتقادات دینی ما دشمنی دارند، مردم همان‌طور که در این چهل سال نشان دادند که پای‌کار انقلاب اسلامی ایستادند با مشارکت در این انتخابات مشتی بر دهان یاوه‌گویان داخلی و خارجی خواهند زد.

 ایجاد مشکل ناامنی و التهاب در کشور در صورت عدم مشارکت مردم در انتخابات بحث دیگری بود که در این گفتگو مطرح شد و حجت‌الاسلام سید حسین مؤمنی درباره آن بیان کرد: دراین‌باره یک مطلب فرشی وجود دارد و یک مطلب عرشی؛ درباره مطلب فرشی باید گفت که از ابتدای انقلاب تاکنون دشمنان در تلاش هستند تا نظام را ساقط کنند و طرح‌هایشان را انجام دادند ولی باب عرشی آن باید بگوییم که نگرانی نداریم چراکه در تمامی این اتفاقات نقشه‌هایشان نقش بر آب شده است مردم نشان دادند که هر جا قرار بر زیر سؤال رفتن اصل نظام باشد با استحکام بالایی درصحنه حاضر می‌شوند.

وی در ادامه مطالب خود گفت: با توجه به بالا بودن بصیرت اکثریت مردم نگرانی برای ایجاد فتنه در کشور را نداریم زیرا مردم با نظام مشکلی ندارند و مشارکت در انتخابات در صورت حل شدن اندک مسائل مطرح‌شده مطلوب است، ولی نکته مهم این است که اگر شبهه در کشور به وجود آید امکان به وجود آمدن فتنه است و اگر فتنه در کشور باشد دشمن فعالیت خودش را شروع خواهد کرد.

حجت‌الاسلام سید حسین مؤمنی متذکر شد: حرف‌هایی که برخی در لباس دین انجام می‌دهند و سخنان خود را این‌گونه بیان می‌کنند و فضای جامعه را تیره‌وتار می‌کنند باعث ایجاد شبهه در کشور می‌شود اگر افرادی هستند که طرفدار شخص خاصی بودند و آن فرد توسط شورای نگهبان تأیید صلاحیت نشده است هم برای حفاظت از نظام درصحنه حضور پیدا خواهند کرد.

این سخنران دینی در پایان و در توصیه به وعاظ و مداحان خاطرنشان کرد: جامعه دینی وظایف خود را انجام دادند و در ادامه هم در حال انجام آن هستند؛ من درخواست دارم از افرادی که به خط امام اعتقاددارند بگذارند در این دوسه‌روزه مانده به انتخابات مردم انتخاب خودشان را انجام دهند و ذهنشان را مشوش نکنند، باید مراقب شبهات بود و اگر شبهه‌ای به وجود آمد باید پاسخ آن را یافت تا فتنه در کشور ایجاد نشود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین