عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۱۷۰۸
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴
حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی:
کارشناس مذهبی حرم بانوی کرامت با بیان اینکه دو روایت از دو معصوم داریم که امام جواد علیه السلام با برکت ترین مولود برای شیعیان هستند، گفت: به خاطر برکتی که میلاد امام جواد علیه السلام برای شیعیان داشته اند توسل به ایشان در اموری که باعث نگرانی شیعیان می شود بسیار مجرب است و اگر ایشان را واسطه قرار دهیم ان‌شاء الله به حوائج خود خواهیم رسید.

عقیق: حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین مؤمنی در سخنرانی شام میلاد امام جواد علیه السلام در حرم مطهر بانوی کرامت اظهار کرد: یکی از یاران امام کاظم علیه السلام خدمت ایشان رسید، ایشان به او فرمودند که تو فرزندم رضا را به زودی ملاقات خواهی کرد؛ به او بگو به زودی فرزندی برای او متولد می شود که امین و مبارک است.

وی افزود: یحیی صنعانی می گوید محضر امام رضا علیه السلام نشسته بودم و جواد الائمه علیه السلام در دامان ایشان نشسته بودند، دیدم میوه را تکه می‌کنند و در دهان فرزند خود می گذارند، من به حضرت فرمودم خیلی فرزند خود را دوست دارید و به او محبت می کنید؛ حضرت فرمودند در اسلام متولد نشده مولودی که برای شیعیان ما از این مولود برکت بیشتری داشته باشد.

استاد حوزه علمیه در تبیین اینکه چرا ولادت امام جواد علیه السلام با برکت ترین ولادت است، افزود: قبل از امام کاظم علیه السلام عده ای که شهادت حضرت را منکر بودند انتقال امامت از امام هفتم به امام هشتم را منکر شدند و واقفی شدند و عده ای هم در امامت امام هشتم تردید کردند زیرا حضرت دیر صاحب فرزند پسر شدند و می‌گفتند که امام نمی‌تواند عقیم و ابتر باشد.

وی با بیان اینکه علت با برکت بودن امام جواد علیه السلام در چهار محور بیان شده است، ادامه داد: اول تثبیت امامت است که در سن پایین به امامت رسیدند و امامت را برای امام رضا علیه السلام هم اثبات کردند؛ دوم اینکه شیعه متحیر مانده بود که بعد از امام هشتم وضعیت امامت چه خواهد شد که با این تولد مبارک شیعه از تحیر نجات پیدا کرد.

مؤمنی افزود: سومین دلیل مبارک بودن ولادت امام جواد علیه السلام این است که برخی از خویشاوندان امام هشتم(ع) داشتند به انحراف کشیده می شدند و نزاع و اختلاف داشت بالا می گرفت و این تولد باعث شد اختلاف و نزاع از بین برود و چهارم اینکه برکات علمی و پاسخ های محکمی که به شبهه افکنان داده است موجب هدایت و برکت بوده است.

وی گفت: به خاطر با برکت بودن میلاد امام جواد علیه السلام و برکتی که برای شیعیان داشته اند توسل به ایشان در اموری که باعث نگرانی شیعیان می شود بسیار مجرب است و اگر ایشان را واسطه قرار دهیم ان‌شاء الله به حوائج خود خواهیم رسید.

کارشناس مذهبی حرم بانوی کرامت با اشاره به روایتی از امام جواد علیه السلام که جوان ترین امام بودند، افزود: حضرت فرمودند اگر سه چیز در کسی باشد هیچگاه ندامت و پشیمانی به سراغ او نمی آید؛ اول ترک عجله است که در هیچ امری نباید عجله کنیم به ویژه در امر ازدواج، دوم مشورت است که حتما باید در امور خود از تجربه دیگران استفاده کنیم و سوم توکل بر خدا وقتی تصمیم بر انجام کاری گرفتیم.

وی با بیان اینکه ازدواج را نباید به تأخیر بیندازیم، گفت: یادمان نرود که خدا است که رزق ما را می دهد و خداوند فرموده است ازدواج کنید خداوند با فضل خود ما را غنی می کند و پس از ازدواج هم حتما فرزند بیاوریم زیرا باعث برکت در زندگی می شود.

مؤمنی با اشاره به روایت دیگری از امام جواد علیه السلام گفت: حضرت فرمودند چهار چیز است که اگر در کسی باشد او را در کارهایش یاری می کند، اول سلامتی است که باید برای سلامتی خود شاکر باشیم، دوم بی نیازی است که انسان باید روحیه غنا و بی نیازی داشته باشد، سوم علم است و از خدا باید بخواهیم که باب علم به سوی ما باز شود و چهارم توفیق است که از خدا باید توفیق بخواهیم تا بتوانیم در امور موفق شویم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین