عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۸۲۶۸
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۲۱
حجت الاسلام قاضی عسگر:
نماینده سابق ولی فقیه در سازمان حج و زیارت، قبرستان بقیع را گنجینه تاریخ اسلام معرفی کرد و گفت: آل سعود در سایه تفکر وهابیت با نظام فکری شیعه مبارزه می‌کند.

عقیق:حجت الاسلام قاضی عسگر به مناسبت ۸ شوال سالروز تخریب قبور مطهر بقیع در مسجدجامع غدیرخم به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: پیامبراکرم (ص) درباره قبرستان بقیع فرمودند به من دستور داده شده تا بقیع را برای دفن مسلمانان انتخاب کنم؛ نخستین کسی که در این قبرستان دفن شد عثمان بن مظعون صحابی پیامبراکرم (ص) است.

نماینده سابق ولی فقیه در سازمان حج و زیارت ادامه داد: نقل شده گاهی حضرت به این قبرستان می‌آمدند و می‌فرمودند خداوند به من دستور داده برای کسانی که اینجا دفن شده و می‌شوند دعا کنم و برای آنان طلب مغفرت داشته باشم، همچنین در روایت دیگری آمده روز قیامت قریب به ۷۰ هزار نفر از قبرستان بقیع محشور می‌شوند در حالی که چهره آنان مانند شب چهارده می‌درخشد؛ این روایت نشان از عظمت مدفون شدگان این قبرستان دارد.

وی با بیان اینکه هزاران مؤمن در این قبرستان مدفون هستند، ابراز کرد: برخی از ائمه اطهار (ع) و اولیای الهی در این قبرستان دفن شدند؛ بنابراین بقیع یک قبرستان نیست بلکه گنجینه تاریخ اسلام است و در نزد مسلمانان از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

قاضی عسگر با اشاره به اینکه قبرستان بقیع تنها به شیعیان اختصاص ندارد بلکه اهل سنت نیز این مکان مقدس را زیارت می‌کنند، گفت: تا صد سال پیش این قبرستان دیوار نداشت و برای اهل بیت (ع) گنبد و بارگاه بنا شده بود اما بعد از اینکه آل سعود روی کار آمد تخریب این بقاع را در دستور کار خود قرار داد.

نماینده سابق ولی فقیه در سازمان حج و زیارت با تاکید بر اینکه زوایای پنهان حوادثی چون تخریب بقیع یا جنایاتی که آل سعود در زمینه کشتار شیعیان انجام داده‌اند باید تبیین شود، عنوان داشت: آنان برنامه تبلیغی گسترده‌ای در راستای تخریب بقاع متبرکه و مبارزه با نگرش شیعیان در زیارت قبور آل الله انجام دادند.

وی افزود: پیش از روی کار آمدن آل سعود این شرفا بودند که حاکمیت مکه را در دست داشتند و شریف حسین یکی از آنها بود که با خواسته انگلیسی‌ها مبنی بر استقرار اسرائیلی‌ها در سرزمین فلسطین مخالفت کرد از همین رو انگلیسی‌ها و یهودیان به سراغ قوم آل سعود رفتند و با آنها قرارداد بستند؛ قوم آل سعود در آن زمان بیابان نشین بودند و در خیابان‌های مکه دست به غارت و دزدی می‌زدند.

قاضی عسگر ادامه داد: آل سعود با حمایت انگلیس به طایف حمله و شریف حسین را ساقط کرد و بعد از آن با فتح مکه اعلام پادشاهی و حاکمیت بر عربستان کرد. در آن زمان علمای بزرگ جهان اسلام به این اقدام و جنایت آل سعود اعتراض کردند اما این اعتراض‌ها راه به جایی نبرد و آل سعود علاوه بر تقویت پایه‌های حکومتی خود علیه عقاید شیعه با هم پیمان و متحد شد.

نماینده سابق ولی فقیه در سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه داعش مورد حمایت آل سعود و در امتداد خوارج است، گفت: آل سعود بسیاری از آثار اسلامی را در طول این صد سال نابود کرد تا شیعیان از امامان معصوم (ع) و شخصیت‌های برجسته اسلامی الهام نگیرند کاری که امروز علناً در کشورهای اسلامی توسط داعش انجام می‌شود.

 

منبع:مهر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین