عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۷۸۱۷
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴
معاون ارتباطات سازمان تبلیغات:
بر اساس مجوزی که برای برگزاری جلسات و محافل مذهبی ۱۵ نفره در مساجد، هیأت‌ها و مجالس قرآنی صادر شده است این محافل در همه شهرها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

عقیق:حجت الاسلام روح الله حریزاوی معاون راهبری استان‌ها و ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی در گفتگویی درباره آخرین تصمیمات اتخاذ شده در خصوص نحوه برگزاری مراسم‌های مذهبی ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: در کمیته کارشناسی ستاد ملی کرونا، درخواست ارائه پروتکل پیشنهادی از سوی نهادهای دینی و فرهنگی پذیرفته شد و بنا شد که مورد بررسی قرار بگیرد، بر همین اساس ستاد ملی کرونا هفته گذشته با توجه به اعلام پیک چهارم که نام آن را کرونای انگلیسی نهاده‌اند تمام برنامه‌های مذهبی را در مناطق قرمز و نارنجی لغو کرد.

حریزاوی با اشاره به اینکه اماکن و اقشار مذهبی جز بهترین گروه‌های رعایت کننده دستورالعمل‌های بهداشتی محسوب می‌شوند، عنوان کرد: با توجه به اشکالاتی که در بخش کارشناسی و رفتار دوگانه ستاد ملی کرونا وجود داشت، نقطه نظرات و ایرادات وارده به ستاد ملی کرونا منتقل شد.

وی افزود: با توجه به جمع بندی‌های موجود، بر اساس مجوزی که برای برگزاری جلسات و محافل مذهبی ۱۵ نفره در مساجد، هیأت‌ها و مجالس قرآنی صادر شده است این محافل در همه شهرها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به فعالیت خود ادامه خواهند داد. اما سایر مجموعه‌ها که از نظر تعداد، وضعیتشان به گونه دیگری است از سه شنبه هفته آینده یعنی هفته دوم ماه مبارک رمضان با پایان دوره قرنطینه می‌توانند فعالیت خودشان را آغاز کنند.

حجت الاسلام حریزاوی ادامه داد: در حال حاضر سازمان تبلیغات اسلامی این جمع‌بندی که ارائه شد را مبنای عمل مجموعه‌های تابعه قرار داده و تاکید شده همه اماکن و محافل مذهبی همانند همیشه دستورالعمل‌های بهداشتی کارشناسی شده را به شدت مورد توجه قرار دهند تا عاملی برای انتقال بیماری و بیمار شدن مردم نباشند.

معاون راهبری استان‌ها و ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی بیان داشت: سازمان تبلیغات اسلامی کماکان اعتراضات و انتقادات مردم مبنی بر کم توجهی به نظر جامعه مذهبی را به مسئولان مربوطه منتقل می‌کند و از مسئولان خواهش دارد دیدگاه‌های کارشناسی را مبنای تصمیمات قرار دهند.

وی افزود: برای مثال سخن دیروز رئیس جمهور مبنی بر ورود ویروس انگلیسی از عراق به کشور کاملاً سخن اشتباهی بود که بر خلاف اعلام وزارت بهداشت بیان شد. در حالی که وزارت بهداشت رسماً اعلام کرده بود این ویروس به واسطه مسافرانی که از اروپا آمده بودند وارد کشور شده و متن این خبر در همه رسانه‌های خبری موجود است.

حجت الاسلام حریزاوی در پایان خاطرنشان کرد: خواهش می‌کنیم مسئولان با دقت، درایت و مطالعه در رابطه با این مباحث اظهار نظر کنند و تصمیم بگیرند تا با رفتارشان بتوانند اعتماد مردم را جلب نمایند.

 

منبع:مهر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین