عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۷۷۳۱
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹
رئیس کانون مداحان کشورمعتقد است سیاست‌های دولت در مواجهه با «مراکز تفریحی» و «مجالس دینی» کاملاً تناقض دارد و از استانداردهای دوگانه‌ای تبعیت می‌کند.

عقیق:حاج احمد واعظی رئیس کانون مداحان کشور ضمن گلایه از تصمیمات غیرکارشناسی دولت درخصوص برگزاری مراسم مذهبی و با اشاره به خدمات و پیشگامی تشکل‌های دینی و هیأت‌های مذهبی در مقابله با کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی عنوان داشت: مردم از مواجهه غیر کارشناسی دولت درخصوص برگزاری مجالس دینی و مراسم مذهبی در ماه مبارک رمضان گله‌مند هستند چرا که مجموعه‌های دینی که جزو بهترین گروه‌ها در رعایت پروتکل‌ها بودند از برگزاری مراسم منع می‌شوند اما مراکز گردشگری و تفریحی باوجوداینکه پروتکل‌ها را رعایت نکردند فعال هستند.

وی در ادامه افزود: سفر به ترکیه و آنتالیا باوجود وضعیت قرمز منعی ندارد و حتی مسافرت با بلیط‌های ارزان مهیاست اما سفر به کربلا که وضعیت آن زرد هم نیست ممنوع شده است.

مسئول کانون مداحان کشور افزود: این تصمیم‌گیری‌های دوگانه باعث بی‌اعتمادی بیشتر مؤمنین به ستاد کرونا و دولت خواهد شد هرچند که مجموعه‌های دینی نشان دادند که به تصمیمات ستاد کرونا احترام می‌گذارند و از آن تبعیت می‌کنند اما از بی‌تدبیری آن گله‌مند هستند.

واعظی ضمن اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در رمضان سال گذشته تصریح کرد: حضرت آقا تمامی افراد جامعه را موظف به عمل به دستورات ستاد مقابله با کرونا کردند اما در رمضان سال گذشته نیز به این نکته تأکید داشتند که باید تصمیمات این ستاد در خصوص امورات اعتقادی با مشورت کارشناسان آن باشد همچنین فرمودند: «این بررسی را باید به کسانی سپرد که حقیقت و ضرورت دعا و توسل را درک می‌کنند آن‌وقت هر چه آن‌ها تصمیم بگیرند، بنده و همه مردم به آن عمل خواهیم کرد».

وی در این‌باره توضیح داد: ستاد کرونا و دولت باید در تصمیم‌گیری‌ها ازنظرت متخصصان و کارشناسان مسائل دینی استفاده کنند و با مشورت آن‌ها از فرصت ویژه رمضان بهره‌مند شوند تا شاهد نشاط دینی در جامعه باشیم چراکه جامعه امروز بیش از هرزمانی نیازمند تقویت ارتباط با خدا و بهره بردن از مناسک دینی است لذا امیدواریم فرصت رمضان با بی‌تدبیری از بین نرود.

واعظی به لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی تأکید و عنوان کرد: اگر ما از لزوم فعالیت هیأت‌های مذهبی و برپایی مجالس دعا صحبت می‌کنیم این سخن، منافاتی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ندارد و در مراسم‌های ماه محرم نیز این موضوع را ثابت کردیم و به‌ تصریح حضرت آقا بهترین گروهی که دستورالعمل‌ها را رعایت کردند و در کمک‌های مؤمنانه شرکت کردند همین هیأتی‌ها و تشکل‌های دینی بودند.

وی بیان کرد: تمام پروتکل‌های بهداشتی در مراسم مذهبی ماه محرم که سازمان تبلیغات اسلامی عهده‌دار برگزاری آن بود به‌خوبی رعایت شدند و حتی بعد از ماه رمضان سال گذشته، وزیر بهداشت از سازمان تبلیغات اسلامی تشکر کرد.

به گزارش فارس با نظر رئیس‌جمهور تمامی مناسک دینی در شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع شده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین