عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۷۲۴۶
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۳
هلالی گفت: بنا داریم درمانگاهی مخصوص دندانپزشکی در تکیه‌گاه آقامرتضی علی برای افراد نیازمند و معتاد ایجاد کنیم تا آنان را به صورت رایگان درمان کنیم. تاکنون با کمک مردم و خیرین دو یونیت برای درمانگاه خریداری شده است.

عقیق:حاج عبدالرضا هلالی در گفت‌وگویی اظهار داشت: چند سالی است که هیأت‌الرضا (ع) محل برگزاری جلسات خود را به خیابان شوش و هرندی منتقل کرده است؛ زیرا در این منطقه، قشر آسیب‌پذیر بسیاری وجود دارد. ما تلاش کردیم با حضور در این منطقه کمک‌حال مردم کم‌برخودار شویم.

تصمیم هیأتی‌ها برای رفع مشکلات مردم

وی ادامه داد: مردم در این محله‌ها مشکلات خاصی دارند که همگان مطلع هستند. جوانان هیأت تمام توان خود را برای رفع آسیب‌های اجتماعی این منطقه اعم از معتادان، خانواده‌های بی‌سرپرست و ... به کار بسته‌اند.

هلالی با بیان اینکه نام حسینیه خود را در این محله «تکیه‌گاه آقا مرتضی علی(ع)» قرار دادیم و خیریه‌ای نیز به نام تکیه‌گاه راه‌اندازی کردیم؛ چون بنا داریم به معنای واقعی، تکیه‌گاهی برای مردم کم‌برخوردار باشیم، تصریح کرد: در فواصل ساخت این تکیه‌گاه، یک درمانگاه دندانپزشکی در منطقه ایجاد کردیم و دندان‌های تمام اهالی این منطقه و حتی معتادان را درمان کردیم. افرادی که درگیر اعتیادند، عمدتاً دچار مشکلات بسیاری از لحاظ دندان هستند و برای درمان نیز به سهولت، امکان مراجعه به پزشک ندارند، لذا در گام اول برای خدمت‌رسانی‌ها، درمان دندان‌ها را آغاز کردیم.

راه‌اندازی دندانپزشکی رایگان برای نیازمندان

این مداح اهل بیت(ع) ادامه داد: بنا داریم برای تکمیل این کار و استمرار آن، درمانگاهی مخصوص دندانپزشکی در این تکیه‌گاه برای افراد نیازمند و معتاد محله ایجاد کنیم تا آنان را به صورت رایگان درمان کنیم. تاکنون با کمک مردم و خیرین دو یونیت برای درمانگاه خریداری شده است و ان‌شاءالله با خریداری وسایل مورد نیاز بعدی، این درمانگاه را افتتاح خواهیم کرد.


رضا هلالی مداح اهل بیت علیهم السلام

روحانی و مداح باید دغدغه رفع مشکلات مردم را داشته باشند

وی با اشاره به اینکه سفره‌داری و رسیدگی به امور مستضعفین از وظایفی است که بر دوش نوکران آل الله است و راه و شیوه ائمه طاهرین ما بوده است، تصریح کرد: رفع گرفتاری افراد کم‌برخوردار و رسیدگی به امور جاری آنها علی‌الخصوص در منطقه‌های محروم و آسیب‌پذیر از وظایف روحانی، مداح، هیأت‌ها و مساجد است. این نقش باید در نگاه جامعه پررنگ‌تر شود. در شرایط اقتصادی موجود ما باید ملجأ و پناه مردم باشیم.

هلالی با بیان اینکه مسئولین و صاحب منصبان در زمان حضور در هیأت‌ها باید مشکلات مردم را زیر خیمه امام حسین(ع) برطرف کنند، گفت: در هیأت‌باید علاوه بر مسائل اجتماعی در امور فرهنگی و تربیتی به خصوص در حوزه خانواده و نوع ارتباط با نزدیکان متمرکز شویم تا یک فرد عاشق اهل بیت(ع) رفتاری مشابه آنان هم داشته باشد.

کاش هیأت‌ها زیر سایه مساجد تشکیل می‌شد

این مداح اهل بیت ادامه داد: هیأت‌ها به خودی خود باید دانشگاهی اسلامی و عملیاتی برای انسان‌سازی و خدمت به مردم باشند و چه بهتر بود که این هیأت‌ها زیر سایه مساجد قرار می‌گرفت. متاسفانه این امر به خاطر اختلاف سلیقه‌ها گاهی شدنی نیست.

گریه‌کن حقیقی نسبت به درد مردم بی‌تفاوت نیست

وی با اشاره به اینکه مردم انتظار دارند روحانی و مداح، زبان بیان مطالبات آنها از مسئولین باشند، گفت: در این صورت روضه‌ها و گریه‌های ما قابل باورتر برای مستمع خواهد بود؛ زیرا گریه‌کن حقیقی سیدالشهدا از کنار درد و گریه خلق خدا به راحتی عبور نمی‌کند و بی‌تفاوت نخواهد بود.

هیأتی‌ها لااقل گوش شنوای مشکلات مردم باشند

هلالی در پایان خاطرنشان کرد: از خدا می‌خواهم هیچگاه ما هیأتی‌ها نسبت به خلق خدا بی‌تفاوت نباشیم و حداقل گوش شنوایی برای آنها باشیم تا حتی اگر قدرت حل مشکلاتشان را هم نداریم، شنونده درد آنها باشیم.

خیرین می‌توانند برای کمک به این طرح و تکمیل آن کمک‌های نقدی خود را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۱۸۰۰۹۲ به نام مرکز نیکوکاری آقا مرتضی علی واریز کنند.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین