عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۶۷۸۷
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴
یکی از فضایل تسبیحات حضرت زهرا (س) که پیامبر(ص) به آن حضرت آموزش دادند، این است که ذاکر، در اعمال خیر پیشینیان و آیندگان شریک می‌شود.

عقیق:تسبیحات حضرت زهرا سلام‌الله علیها که از سوی پیامبر(ص) به آن حضرت آموزش داده شده است، دارای فضایل و برکت‌های بسیار زیادی در دنیا و آخرت است که گرفتاری‌ها و مشکلات زیادی را حل کرده و از بروز بلاهای زیادی جلوگیری می‌کند.

یکی از فضیلت‌های تسبیحات حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها، پاک شدن از گناهان است. چنانکه در روایتی نقل شده است که شخصی به خدمت امام صادق علیه السلام رفت و از زیاد بودن گناهان خود پیش آن حضرت درددل کرد. امام صادق علیه السلام به او فرمودند که برای پاک شدن و دور ماندن از گناهان، تسبیح مادرم را بگویید و در پایان آن ذکر استغفرالله را تکرار کنید. با این روش هم شیطان از شما دور می‌شود و هم خداوند متعال از شما راضی می‌شود.

یکی دیگر از برکت‌های تسبیحات حضرت صدیقه طاهره سلام‌الله علیها هم‌ردیف کردن گوینده آن با صدقه دهندگان در راه خداست. چنانکه روایت شده است عده‌ای از مردم فقیر و افرادی که توان مالی برای صدقه دادن و کمک به دیگران را نداشتند، در خدمت امام جعفر صادق علیه السلام اظهار ناراحتی کردند که: «ما مانند مردم ثروتمند دارایی و املاکی نداریم که بتوانیم در راه خدا صدقه بدهیم. آیا راهی برای جبران برای ما وجود دارد؟»

امام علیه السلام در جواب آن‌ها هم ذکر تسبیحات حضرت زهرا سلام‌الله علیها را تجویز کردند با توضیح که بعد از آن، ذکر «لا اله الا الله» را ده مرتبه تکرار کنند. به این روش گوینده ذکر در هر عمل خیری که مردم پیشینیان انجام داده‌اند و بعدی‌ها انجام می‌دهند، شریک می‌شود.

پی نوشت:

  • اعیان الشیعه
  • الارشاد؛ شیخ مفید
  • بحارالانوار؛ علامه مجلسی

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین