۰۲ آذر ۱۴۰۳ ۲۱ جمادی الاول ۱۴۴۶ - ۵۹ : ۱۰
عقیق:یک استاد برجسته حوزه علمیه قم نسبت به اظهارات محمود امجد واکنش نشان داد.
آیتالله غلامعباس هاشمی همدانی در درس تفسیر خود ضمن محکوم کردن شدید اظهارات تضعیفکننده نظام اسلامی و امامت امت با استدلال به آیاتی از قرآن تصریح کرد: در دوران حکومت اسلامی حفظ نظام اسلامی اهم فرایض است. چرا که اقامه دین خدا و احکام الهی به وسیله حکومت اسلامی محقق میشود و حاکمیت دینی مظهر اقتدار و اراده مسلمین به شمار میآید.
این استاد عالی حوزهها و مدرس دانشگاه، یکی از دستورات مهم اخلاقی قرآن را انصاف و عدالت شمرد و گفت: فرد مسلمان در گفتار خود حتی مقابل دشمنان باید انصاف را رعایت کند «وَلَا یَجْرِمَنَّکُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَىٰ أَلَّا تَعْدِلُوا اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَىٰ». اینکه چشم بسته ظالم را مظلوم و مظلوم را ظالم معرفی کنیم چگونه با گفتار عادلانه میسازد اگر در مقابل فتنههای جبهه استکبار تصمیمات حکیمانه رهبر بزرگوار انقلاب نبود امروز ایران به مراتب بد تر از سوریه بود. نباید ساده از این سخنان عبور کرد این خطی است که مدتی اغاز شده و به دست افراد سر شناس از روحانیت و وبلافاصله پشتیبانی برنامه ریزی شده وسیع مالی و رسانهای جبهه برانداز دنبال میشود. در واقع هدف تخریب عملکرد نظام و رهبری و هدف کلان نا امید کردن مردم از نظام و حکومت و آرمانهای انقلاب است.
آیتالله هاشمی ادامه داد: ترور شخصیت رهبری چیز نوظهوری نیست و این خط از اول انقلاب و در زمان امام هم بود.
رهبر معظم انقلاب حقیقتا بینیاز از تعریف و توصیف و دفاع است. به زهد و عدالت و تقوای او نقادان و حتی برخی از براندازان نیز گواهی دادهاند. امام راحل (رحمت الله علیه) از همه بیشتر از ایشان تمجید و تعریف و دفاع کردند. پیام طولانی امام را بعد از ترور رهبری در سال ۶۴ خصوصا جوانان عزیز بخوانند و شخصیت رهبری را در نزد امام بشناسند. امام بهتر از هر کسی رهبر بزرگوار را شناخته بود. اگر نعمت ولایت فقیه و شخص رهبری در این مدت نبود غربگرایان، مصالح کشور را فدای زیاده خواهیهای غرب کرده بودند و تمام آرمانها و ارزشهای انقلاب را نابود کرده و از ملت طلبکار هم بودند. بحمدالله شخصیت رهبری امروز مظهر اراده و اقتدار و عزت و شرف ایران اسلامی در منطقه و جهان است و حقیقتا ایشان آبروی شیعه و روحانیت و مرجعیت است.
آیتالله هاشمی همدانی ضمن اعتراض شدید به تحریف مفهوم شهادت از سوی محمود امجد تاکید کرد: فرهنگ شهادت، تضمینی بر حراست از اسلام و حاکمیت دینی است. شهادت در اسلام موضوعیت ندارد بلکه طریقیت دارد طریق و وسیله حراست از دین و امنیت مسلمین و مهم تر از همه حاکمیت اسلامی است. از همین روی، شهادت برای شهادت نیست امام حسین علیه السلام برای شهادت قیام نکرد بلکه برای اقامه نظام دینی و حکومت اسلامی به شهادت رسید. صدها هزار شهید تا کنون با معیار عمل به فتوای فقها در وجوب جهاد و دفاع و اطاعت از امامت امت تعریف شده اند و امروز توسط شخصی شهادت با معیار مخالفت با فتوای فقیهان و شورش علیه حکومت اسلامی و رهبری تعریف میشود و این فتح باب جدید و یک بدعتی اشکار در قاموس تعاریف شهادت و جابجایی میزان در این حقیقت است.
محمود امجد چندی پیش، اعدام روحالله زم، مهره برانداز و فرمانده رسانهای اغتشاشگران را نادرست خوانده و او را شهید دانسته بود!
منبع:فارس