عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۶۱۳۵
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۷
رئیس قرارگاه پشتیبانی طرح آموزش، بیماریابی و جداسازی مدیریت کرونا گفت: طرح شهید سلیمانی در قالب بیماریابی، جداسازی و ارتقای دانش مردم در راستای کاهش تلفات اجرا می‌شود. مردم در این طرح هیچ هزینه‌ای را پرداخت نمی‌کنند.

عقیق:دکتر پیرحسین کولیوند، صبح امروز در جلسه‌‌ای که به صورت ویدئو کنفرانس با رؤسای مراکز اورژانس سراسرکشور برگزار شد، اظهار کرد: طرح شهید سلیمانی در قالب بیماریابی، جداسازی و ارتقای دانش مردم در راستای کاهش تلفات اجرا می‌شود.

وی افزود: بیماران مبتلا به کرونا و آن‌هایی که امکان قرنطینه و جداسازی شان در منزل وجود ندارد به مراکز اقامتی منتقل و در این مراکز مستقر می‌شوند. تمام دستگاه‌ها همه ظرفیت‌های خود را برای اجرای این طرح به کار گرفته‌‌اند و اغلب هتل‌ها و مهمان سرا‌ها برای استقرار مبتلایان در اختیار ما قرار داده شده‌اند.

رئیس قرارگاه پشتیبانی طرح شهید سلیمانی بیان کرد: در مرحله اول اولویت ما استفاده از ظرفیت هتل، خوابگاه و اتاق‌هاست و در صورت نیاز ما از ظرفیت سالن‌های ورزشی، شبستان‌ها و زائرسرا‌ها استفاده می‌کنیم.

کولیوند ادامه داد: ما در مراکز مراقبتی سلامت، علاوه بر اسکان بیماران، خدماتی مانند کنترل بیماری توسط پزشک نیز انجام می‌دهیم. اگر در حین اسکان، بیماران دچار مسئله خاصی شدند، توسط اورژانس به بیمارستان منتقل خواهند شد. در مراکز مراقبتی سلامت فقط امور قرنطینه انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: تمام مراکز بهداشتی درمانی خدمات را به بیماران ارائه می‌دهند و حتی درمانگاه‌های مساجد نیز خدمات بهداشتی و درمانی به مردم و بیماران ارائه می‌دهند. هزینه‌های این طرح در شهر‌های مختلف متفاوت است و شرایط جمعیتی در هر استان با مناطق دیگر فرق می‌کند، اما به طور کلی مردم هیچ هزینه‌ای را پرداخت نمی‌کنند.

رئیس قرارگاه پشتیبانی طرح شهید سلیمانی افزود: در مراکز مراقبتی سلامت، معاینات پزشکی و کار‌های درمانی بر اساس دستورالعمل‌ها انجام می‌شود و حتی منوی غذای افراد بر اساس برنامه غذایی متخصصان تغذیه است.

وی ادامه داد: در مراکز مراقبتی سلامت نیازی به حضور همراه نیست و تمام کار‌های مبتلایان توسط نیرو‌های ما انجام می‌شود. ما در حال بیماریابی و جداسازی مبتلایان به بیماری کرونا هستیم. یکی از اهداف این طرح، تشدید دستورالعمل ها، فرهنگ سازی، آموزش و حفاظت از گروه‌های آسیب پذیر مانند مادران باردار است.

کولیوند گفت: کاهش تعداد مبتلایان به کرونا و آمار بستری شدگان از دیگر اهداف اجرای طرح شهید سلیمانی است.

همچنین امروز، جلسه‌‌ای با حضور دکتر کولیوند و نمایندگان معاونت‌‌های بهداشت و درمان، سازمان غذا و دارو و هیئت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران با هدف ساماندهی تامین و توزیع دارو و تجهیزات مرتبط با طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در مراکز مراقبت سلامت، در محل سازمان اورژانس کشور برگزار شد.

در ابتدا دکتر کولیوند ضمن خوش آمدگویی به حاضرین، به تشریح اقدامات انجام شده توسط قرارگاه پشتیبانی طرح شهید سلیمانی پرداخت.

در این جلسه مقرر شد، لیست تجهیزات و داروهای مورد نیاز تحویلی و دریافتی روزانه بروزرسانی و فرمول محاسبه اقلام در اختیار قرارگاه پشتیبانی طرح شهید سلیمانی قرار گیرد، همچنین در گزارشی جمع‌‌بندی تعداد مورد نیاز دستگاه اکسیژن ساز و کپسول اکسیژن نیز تهیه و به این قرارگاه اعلام شود.

در ادامه جلسه موضوعاتی از جمله تامین ماسک، تعداد دستگاه ونتیلاتور و تعداد کیت تشخیص سریع مورد نیاز در مراکز مراقبت سلامت مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

 

منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین