عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۶۰۳۶
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۷
عربستان سعودی یک شهروند این کشور را که به ساخت دیسکو در نزدیکی منزلش اعتراض کرده بود، به چهار سال حبس و جریمه سنگین مالی محکوم کرد.

حبس و جریمه سنگین برای شهروند عربستانی معترض به ساخت دیسکوعقیق:شهروند سعودی «حزام الاحمری» که کارمند بندر جده است در ماه فوریه به خاطر انتشار یک ویدئو و اعتراض به ساخت دیسکو در کنار منزلش در شهر جده، بازداشت شد.

الاحمری در این ویدئو موقعیت منزل خود و دیسکوی مذکور را نشان می‌دهد و می‌گوید: آیا این شرع بن‌سلمان است؟ (با این وضعیت) چگونه  دخترانم را تربیت و بزرگ کنم.

حساب توییتری «معتقلی الرأی» در همین ارتباط نوشت، مقامات سعودی در حکم اولیه الاحمری را به چهار سال زندان و جریمه ۸۰ هزار ریالی (۲۱.۳ هزار دلار) محکوم کرده‌اند.

این حساب توییتری افزود، بسیاری از وکلا از ترس بازداشت شدن حاضر نشده‌اند وکالت حزام الاحمری را بپذیرند.

سال گذشته نیز، مأموران سعودی در منطقه «القصیم» در مرکز عربستان یک زن ۵۰ ساله را که در صفحه فیس بوک خود از «هیأت سرگرمی» و شخص « ترکی آل الشیخ» انتقاد کرده بود، بازداشت کردند.

از ترکی آل الشیخ به نام دست راست محمد بن سلمان ولی‌عهد سعودی یاد می‌شود که طرح ۲۰۳۰ او را از طریق برنامه‌های سرگرمی خارج از عرف سعودی، پیش می‌برد. وی همان کسی است که  برگزاری مسابقات جهانی ورق‌بازی در ابتدای سال ۲۰۲۰ را اعلام کرده بود (جزئیات بیشتر).

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین