عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۵۹۹۵
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲
مسابقات سراسری قرآن از امروز شروع می‌شود و تا ۲۱ آذر ادامه خواهد داشت. این پخش‌ زنده در قالب ارزیابی آثار ارسالی شرکت‌کنندگان توسط داوران روی آنتن می‌رود.

عقیق:مسابقات سراسری قرآن کریم از امروز شنبه 15 آذرماه لغایت 21 همین ماه در ساعت 19 الی 23:30 برگزار و از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود.

این مسابقات به صورت برنامه زنده تلویزیونی برگزار و داوران با حضور در استودیو تلویزیونی مسابقات، فیلم ارسالی تلاوت شرکت‌کنندگان را داوری و تحلیل می‌کنند. 

شرکت‌کنندگان استان‌های اصفهان، بوشهر، آذربایجان غربی و ایلام روز شنبه به رقابت خواهند پرداخت و در روز یکشنبه شاهد حضور مجازی شرکت‌کنندگان استان خراسان رضوی در این مسابقه خواهیم بود. 

این رقابت‌ها هر دو رشته حفظ و قرائت به صورت یک مرحله‌ای برگزار می‌شود و قاریان و حافظان برتر کشور با یک تلاوت و یک بار ارائه محفوظات مورد سنجش قرار می‌گیرند.

شرکت‌کنندگان استان‌های خوزستان، خراسان جنوبی، اردبیل و البرز روز دوشنبه و شرکت‌کنندگان استان‌های قم، زنجان و کهگیلویه و بویراحمد روز سه‌شنبه در این مسابقات به‌صورت غیرحضوری شرکت می‌کنند.

قاریان استان تهران هم روز چهارشنبه به این سری از مسابقات می‌پیوندند و در آن به‌صورت مجازی حضور خواهند داشت. 

در بخش اول مسابقه در روز پنجشنبه در ساعت 13 الی 17 شاهد رقابت قاریانی از استان‌های کردستان، لرستان، کرمانشاه، خراسان شمالی، مرکزی و چهارمحال و بختیاری خواهیم بود و در بخش دوم در ساعت 19 الی 23:30 شرکت‌کنندگان استان‌های مازندران، فارس، گلستان و سمنان رقابت می‌کنند. 

همچنین صبح جمعه 21 آذرماه، ساعت 8 الی 11:45 فیلم ارسالی قاریان استان‌های گیلان، قزوین و آذربایجان و در ساعت 13 الی 17 همان روز فیلم‌های ارسالی آخرین شرکت‌کنندگان از استان‌های یزد، همدان، کرمان و هرمزگان داوری خواهد شد. 

اختتامیه این مسابقات روز جمعه 21 آذرماه ساعت 19 الی 21 از هتل ارم تهران برگزار خواهد شد. 

اسامی داوران حاضر در این سری از مسابقات به این شرح است:

* سیدحمید هروی از خراسان رضوی داور صوت
* کریم پارچه‌باف دولتی از تهران داور وقف و ابتداء 
* نصرت‌الله عارف حسینی از تهران داور صوت
* غلامرضا شاه‌میوه اصفهانی از اصفهان داور لحن
* علی‌اکبر کاظمی از یزد داور لحن 
* سید جواد سادات فاطمی از خراسان رضوی داور وقف و ابتداء 
* محسن یاراحمدی از تهران داور لحن 
* محمدصادق نصراللهی از قم داور حسن حفظ 
* امیر آقایی از تهران داور حسن حفظ 
* محمدرضا پورزرگری از تهران داور تجوید 
* حیدر کسمایی از قم داور تجوید 
* سیدمحسن موسوی بلده از تهران داور تجوید
* همچنین امین پویا از تهران ناظر مسابقات و محمد خواجوی از تهران نیز رئیس هیئت داوران‌اند.

در حاشیه مسابقات سراسری قرآن کریم از شنبه 15 آذر، مسابقه‌ای به صورت روزانه  برگزار خواهد شد که هر شب 14 جایزه به برندگان آن به حکم قرعه تعلق خواهد گرفت.

تمام مخاطبین می‌توانند گزینه صحیح سؤال مسابقه را به شماره پیامکی 30000711  ارسال و یا در سایت شبکه قرآن و معارف سیما  به آدرس www.qurantv.ir ضمن دریافت فایل تصویری سؤال ، پاسخ صحیح را انتخاب کنند. علاقه‌مندان می‌توانند فایل تصوری مسابقات سراسری قرآن کریم را در پایگاه اطلاع رسانی شبکه قرآن و معارف سیما دریافت کنند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین