عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۵۷۵۴
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
حجت الاسلام حسینی قمی، استاد حوزه علمیه قم مطرح کرد؛
افرادی در عصر غیبت از گناه و گمراهی نجات پیدا می‌کنند که خداوند آن‌ها را در راه دین ثابت‌قدم نگه دارد و شرط این ثابت قدم ماندن انتظار حقیقی و دعا برای ظهور است.

دعا و انتظار حقیقی راهکاری برای نجات از گمراهی در عصر غیبتعقیق: حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی قمی در سخنرانی که از بستر فضای مجازی و صحن‌های حرم مطهر بانوی کرامت پخش شد، گفت: بعد از شهادت امام هادی علیه‌السلام عده‌ای امامت امام حسن عسکری علیه‌السلام را قبول نداشتند اما عده‌ای نیز امامت را قبول داشتند و با سختی‌های زیادی مواجه بودند.

وی افزود: امام حسن عسکری علیه‌السلام در دوران امامت خودشان همواره تحت نظر بودند و در منطقه نظامی زندگی می‌کردند و حکومت ظالم، حضرت و یاران حضرت را به زندان می‌انداختند و ایامی که حضرت در زندان نبودند هفته‌ای دو بار خود را به مرکز خلافت معرفی می‌نمودند و شیعیان نیز اجازه ارتباط با حضرت را نداشتند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: یکی دیگر از سختی‌های دوران امامت امام حسن عسکری علیه‌السلام این بود که امامان قبل از امام حسن عسکری علیه‌السلام، امام بعد از خودشان را معرفی می‌نمودند اما امام حسن عسکری علیه‌السلام نمی‌توانستند امام بعد از خود را به‌طور عمومی معرفی نمایند چون دشمنان درصدد دستگیری و قتل امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه الشریف بودند.

حسینی قمی تأکید کرد: امام حسن عسکری علیه‌السلام بین اعلام عمومی و مخفی نگه‌داشتن یک‌راه سوم انتخاب نمودند و این بود که حضرت امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه را به‌عنوان امام بعد از خودشان به شیعیان خاص معرفی نمودند.

وی یادآور شد: امام حسن عسکری علیه‌السلام در مجالس مختلف و در مناسبت‌های گوناگون فرزند بزرگوار خود را به شیعیان و خواص معرفی می‌نمودند که معرفی امام زمان عج‌الله تعالی فرجه الشریف به «احمد بن اسحاق قمی» نمونه‌ای از این موارد است.

سخنران حرم بانوی کرامت افزود: متأسفانه امروزه بیداری و هوشیاری برای بعضی از جوانان شیعه کم شده است و هر پرچم و صدایی از هرجایی بلند می‌شود دنبالش راه می‌افتند و به یمانی‌های کذاب و… ملحق می‌شوند؛ امام دوازدهم را امام حسن عسکری علیه‌السلام به احمد بن اسحاق نشان داد اما احمد بن اسحاق درخواست نشانه نمود که این نشان‌دهنده هوشیاری شیعه بود.

وی در ادامه گفت: اوج ادعای یمانی‌های کاذب این است که در خواب نشانه معرفی می‌کنند اما باید به آن‌ها گفت این‌گونه خواب‌ها شیطانی است و منشأ آن شیطان است و با خواب نمی‌توان اعتقاد را درست کرد.

حسینی قمی خاطرنشان کرد: جوانان شیعه باید هوشیار و بیدار باشند و به این ادعاهای کذب توجهی نکنند و اعتقاد و باور خود را با خواب‌وخیال گره نزنند.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: بر اساس فرموده امام حسن عسکری علیه‌السلام فرزند بزرگوارشان در غیبت خواهند بود و افرادی در این عصر غیبت از گناه و گمراهی نجات پیدا می‌کنند که خداوند آن‌ها را در راه دین ثابت‌قدم نگه دارد و شرط این ثابت قدم ماندن انتظار حقیقی و دعا برای فرج و ظهور امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه الشریف است.

وی در ادامه گفت: از مشکلات دیگری که امام حسن عسکری علیه‌السلام داشتند این بود که عده‌ای از وکلا و اطرافیان امام به طمع دنیا و پول از مسیر خود منحرف می‌شدند و اموال امام را تصرف می‌نمودند و ازجمله وکلای منحرف شخصی است به نام «عروه بن یحیی» که امام از وی برائت جستند و وی را لعن نمودند.

حسینی قمی تأکید کرد: با تمام سختی‌هایی که حضرت داشتند و تحت نظر بودند اما گاهی روزنه‌هایی پیدا می‌شد و امام حسن عسکری علیه‌السلام شاگردانی تربیت می‌نمودند که در حیات علمی حضرت نام ۲۰۰ نفر از راویان ذکرشده است که در نوع خود بسیار مهم است.

سخنران حرم بانوی کرامت در پایان گفت: آثار و برکات حیات علمی امام حسن عسکری علیه‌السلام بعد از شهادت حضرت ظاهر شد مخصوصاً اوج فقاهت در شهر مقدس قم که مرکز محدثین و فقهای بزرگی بود که باعث شد حضرت معصومه سلام‌الله علیها نیز این شهر را برای سکونت انتخاب نمایند و این برکت تا امروز برای تاریخ شیعه می‌درخشد و تأسیس حوزه علمیه و مهاجرت علما به این شهر مقدس تماماً به احترام و برکت این بانوی کرامت است.

منبع:مهر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین