عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۵۱۷۲
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۲
سخنگوی کانون دانشگاهیان گفت: پیام رهبر انقلاب به جوانان فرانسه یکی از شیوه‌های اثرگذار برای روشنگری درباره ماهیت اصلی اسلام و پیامبر رحمت(ص) است که امیدواریم تک تک ما در این راستا بتوانیم گام‌های تکمیلی و مفید و موثری برداریم.

پیام رهبر انقلاب به جوانان فرانسه روشی اثرگذار برای روشنگری درباره واقعیت اسلام استعقیق: قاسم جعفری سخنگوی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به اقدام توهین‌آمیز رئیس جمهور فرانسه و در تشریح مواضع کانون دانشگاهیان در این باره گفت: اخیرا و در سال‌های گذشته ما شاهد آن هستیم که غربِ به اصطلاح مدعی تمدن و پیشرفتگی، در پی شکست تئوری‌های به اصطلاح انسانی خودش و شعارهایی که داشت، روش‌های چاله میدانی را در پیش گرفته است.

* فرانسه و غرب با اقدامات توهین آمیز می‌خواهند ضعف‌های ذاتی خودشان را جبران کنند

وی ادامه داد: از جمله این روش‌ها، توهین، تحقیر، رسم کاریکاتور و به کار گرفتن هنر برای اینکار با این هدف که سایر ملت‌ها را از میدان خارج کند. در همین راستا اخیرا حرکات توهین‌آمیز بی‌هنران فرانسه را دیدیم که با رسم کاریکاتور شخصیت عظیم بشری به نوعی می‌خواهند ضعف‌های ذاتی خودشان را جبران کنند.

این استاد دانشگاه گفت: کانون دانشگاهیان ایران اسلامی بر این باور است که حرکاتی حقیر از این قبیل بهترین نشانه بر عدم تحمل غرب است که ناشی از تهی بودن درونی و به عبارتی پایان خط تئوری‌های بشری آنان از جمله سکولاریسم، لیبرالیسم، پلورالیسم و امثال آن است.

جعفری تصریح کرد: سردمداران غربی با به چنین حرکاتی ثابت کرده‌اند که موجوداتی انتقامجو هستند و هرگز رواداری در میان آنها معنا ندارد.

* حاکمان غربی عالم را ابزاری برای منافع و زیست مادی و حیوانی خودشان می‌دانند

وی اظهار داشت: دل انسان برای مردم جوامع غربی می سوزد که سرنوشت آن ها به نوعی در مغرب زمین به دست نااهل‌ترین و فرصت طلب ترین آدم‌هایی افتاده که همه عالم را ابزاری برای منافع و زیست مادی و حیوانی خودشان می‌دانند.

سخنگوی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی اضافه کرد: حاکمان غربی واژه ها و اصطلاحاتی همچون تروریسم، اسلام رادیکالی، چپ‌های اسلامی و امثال آن را هم ابزاری برای پیش‌برد اهداف پَستی که درنظر دارند مورد استفاده قرار می‌دهند.

وی افزود: حرکات اخیر به ویژه در فرانسه، با رسم کاریکاتورهای موهن راستی چقدر شبیه حرکتهای هندوهای افراطی است که برای بت‌هایشان مسلمانان را قربانی کردند و یا کسانی که در کشوری مثل  میانمار مسلمانان را به بدترین شکل ممکن از خانه‌هایشان بیرون کردند به قربانگاه بردند.

جعفری تصریح کرد: غربی‌ها مدعی هستند مسلمانان در مسیر جدایی حرکت می کنند، اما چگونه است که مدارس اسلامی را تحمل نمی‌کنند ولی تمام تلاش های مادی و معنوی خودشان را برای تقویت مدارس کاتولیکی در پیش گرفته اند و از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنند؟ آیا این تناقض نیست؟

* اروپا در حال قانونی کردن رفتارهای نژادپرستانه جاری در این کشورهاست

این استاد دانشگاه یادآور شد: به اعتراف وجدان‌های بیدار غربی از جمله بسیاری از صاحبنظران و برخی از نمایندگان مجلس فرانسه، اروپا هم اکنون در حال قانونی کردن رفتارهای نژادپرستانه ایست که در این کشورها جاریست و امروز اگر فرانسه این ظاهرا از خود به نمایش گذاشته به نمایندگی از سایر کشورها دارد این کار را انجام می‌دهد.

وی اظهار داشت: سردمداران غربی متوجه شده اند سالها تبلیغ آنها علیه اسلام و مسلمانان، با وجود و حضور انبوه مسلمانان در این کشورها، بهترین دلیل بر دروغ بودن ادعاهای آنهاست، برای همین تلاش می‌کنند که با به انزوا کشاندن جامعه مسلمانان در جوامع غربی از باز شدن مشت‌شان و افشای دروغ پراکنی‌شان و اینکه اسلام را متهم به خشونت می‌کردند، جلوگیری کنند اما آنچه که مشخص است « ماه هیچ وقت و برای همیشه پشت ابر باقی نمی ماند».

جعفری تصریح کرد: حرکت‌های سست، بدون پشتوانه علمی و چاله‌میدانی غربی‌ها و حمایت سردمداران‌شان از چنین حرکت‌هایی نشان داد که هژمونی سلطه در غرب دچار بحران ذاتی است، همان نکته‌ای که به دروغ به اسلام و مسلمانان نسبت می دادند.

وی افزود: بخشی از تندروها در مغرب‌زمین در حرکتی سخیف و با ترسیم کاریکاتور از چهره مقدس نبی مکرم اسلام و نشر و باز نشر آن به دنبال این هستند که بودن خودشان را ثابت کنند اما در واقع آنها امروز مصداق بارز این ضرب المثل که می گوید: « عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد»، شدند.

* اقدام توهین آمیز فرانسه موجب همدلی امت اسلامی شده و ننگ ابدی را برای اردوگاه استکبار رقم زده است

این عضو هیات علمی دانشگاه ادامه داد: اقدام توهین آمیز فرانسه امروز یک همدلی عجیب و حرکتی همدلانه را برای امت اسلامی رقم زده و ننگ ابدی را برای اردوگاه استکبار و اذناب منطقه‌ای آنها ایجاد کرده است.

وی اظهار داشت: این حرکت باعث شده مسلمان بگویند همانگونه که ما می‌توانیم با همدلی در مقابل حرکت‌های زشت اروپایی‌ها و غربی‌ها علیه اسلام بایستیم، امت اسلامی می‌تواند در مقابل حرکت‌های زبونی مانند عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس ایستادگی کند و اجازه ندهد که قضایای اصلی جهان اسلام جهان اسلام تبدیل به مسائلی فرعی بشود.

* مسلمانان باید سربازی خودشان را برای قرآن و پیامبر اسلام (ص) ثابت کنند

وی اضافه کرد: کانون دانشگاهیان ایران اسلامی بر این باور است که امت اسلامی از هر قشر، صنف، قوم و طایفه‌ای که هستند باید سربازی خودشان را برای قرآن و برای نبی اعظم اسلام حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله ثابت کنند.

جعفری گفت: در همین راستا ما بر این باوریم که برخوردهای دقیق علمی و با استراتژی منطقی توام با نقشه راه در عرصه علمی، اقتصادی، سیاسی، دیپلماسی رسمی و عمومی، رسانه ای و هنری از سوی مسلمانان، قطعا اعلای کلمه حق و سرافکندگی کلمه باطل و باطلیان و طاغوت‌صفتان را تحقق خواهد بخشید.

* پیام رهبر انقلاب به جوانان فرانسه از روشی اثرگذار برای روشنگری درباره ماهیت اصلی اسلام و پیامبر (ص) است

وی خاطرنشان کرد: در این میان رسالت دانشگاهیان، اعضای محترم هیئت علمی، حوزویان ، نخبگان فرهنگی، هنری و ورزشی و کسانی که گروه‌های مرجع در این امت اسلامی محسوب می شوند از بقیه بسیار سنگین تر است و امیدواریم که در چهارچوب معارف عالیه قرآنی و سیره نبوی بتوانیم به احسن وجه وظایف خودمان را انجام بدهیم.

این استاد دانشگاه در پایان گفت: به نظر می‌رسد حرکت زیبایی که رهبر معظم انقلاب در نوشتن نامه و خطاب قرار دادن جوانان فرانسه درپیش گرفتند یکی از شیوه های اثر گذار برای روشنگری سایر ملل از ماهیت اصلی اسلام و پیامبر رحمت(ص) است که امیدواریم تک تک ما در این راستا بتوانیم گام‌های تکمیلی و مفید و موثری برداریم.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین