عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۴۴۲۵
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶
با محوریت ایده‌های عملیاتی اربعین 99؛
نخستین نشست هم اندیشی جمعی از فعالان مردمی اربعین، ظهر امروز در نخستین نشست هم اندیشی جمعی از فعالان مردمی اربعین که با محوریت ایده‌های عملیاتی اربعین 99 در سالن همایش‌های سرچشمه برگزار شد، حاضرین جلسه طرح‌ها و نظرات خود را به بحث و گفت‌وگو گذاشتند.

گزارش تصویری

___________________________________________________________________________________________

عقیق:حجت الاسلام والمسلمین داود صالحی در این آئین با اشاره به اینکه این گردهمایی برای ایجاد هماهنگی بیش از پیش میان موکب‌داران در ارائه خدمات شکل گرفته است، اظهار کرد: در نهایت جلسات هیأت موسس به این نتیجه رسیدیم که گروهی با رای دیگران به عنوان اعضای اصلی مجمع انتخاب شده و تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.
وی افزود: اگرچه گفت‌وگوهایی با برخی از نهادها انجام شده ولی این تشکل به هیچ نهاد و جایی وابسته نیست.
رحیم آب‌فروش نیز با اشاره به اینکه این مجمع یک نهاد ایمانی باید باشد، خاطرنشان کرد: گاها مسئولین دولتی مشکلات موکب‌داران را فراموش می‌کنند چراکه نمی‌توانند اول و آخر دغدغه خود را به اربعین اختصاص دهند، در نتیجه ضرورت دارد یک جمع خودجوش مردمی برای اعلام موضع به موقع و بجا شکل بگیرد.
وی با بیان اینکه آینده و تکلیف ما به تصمیم خودما بستگی دارد، تصریح کرد: باید این جریان مردمی حول محور سید الشهدا(ع) جمع شده تا بتواند یک اتفاق مطلوب را رقم بزند.
میثم کشکولی با اشاره به اینکه مطالبه اصلی ما قبل از حاکمیت از خودمان است، یادآور شد: متاسفانه اگرچه در طول این سالیان موکب‌داران در کنار یکدیگر جمع شده‌اند ولی همچنان نتوانسته‌اند در حوزه هم‌افزایی و اتحاد عملکرد موفقی داشته باشند.
میرنجات با بیان اینکه بحث مجمع چندین سال است که مطرح است، ابراز کرد: اگرچه افسوس بسیاری به دلیل بسته بودن مسیر اربعین وجود دارد ولی امسال بهترین فرصت برای نهایی کردن موضوع مجمع است.

 

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین