عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۴۴۲۴
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:
یکی از اساتید حوزه علمیه گفت: ما اگر اربعین را نمی‌توانیم به دلیل شرایط کرونایی برگزار کنیم، نباید تمام فعالیت را به کمک به نیازمندان محدود کنیم بلکه حفظ شعائر نیز باید در این ایام به خوبی انجام شود.

عقیق:به گزارش روابط عمومی نخستین نشست هم اندیشی جمعی از فعالان مردمی اربعین، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان پیش از ظهر امروز در نخستین نشست هم اندیشی جمعی از فعالان مردمی اربعین که با محوریت ایده‌های عملیاتی اربعین 99 در سالن همایش‌های سرچشمه برگزار شد، با اشاره به اینکه ما امروز در شرایط خاصی قرار گرفته‌ایم، اظهار کرد: طبیعتا این شرایط وظایف جدیدی را بر عهده ما گذاشته است.
وی با بیان اینکه تاکید مقام معظم رهبری بر فعالیت هیأتی‌ها به دلیل منظم بودن این افراد است، عنوان کرد: شکوه درک هیأتی‌ها در مراسمات محرم مشخص شده و نشان داد هیأت مکان رشد عقلانیت و حکمت است.
این استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه فضای به وجود آمده یک مانور برای هیأتی‌ها است، مطرح کرد: اگر هیأتی‌ها در ماه محرم این رفتار منطقی را از خود نشان نمی‌دادند، دشمنان اهل بیت(ع) می‌توانستند ضربه محکمی به این دستگاه وارد کنند.
وی با بیان اینکه برکات بسیاری در این مانور منظم محرم امسال پنهان است، خاطرنشان کرد: البته این منافع در این موقعیت بحرانی وجود داشت وگرنه در صورت نبود این شرایط لزومی برای محدود کردن هیأت‌ها به منظور اثبات برخی نکات وجود نداشت.
پناهیان با اشاره به اینکه شور اربعین برای هیأتی‌ها بالاتر از عاشورا و محرم است، تصریح کرد: کمک کردن به مومنین و نیازمندان یکی از راه‌های پرشور کردن اربعین امسال است که در این شرایط کرونا و شرایط سخت اقتصادی می‌تواند به داد مردم برسد.
وی با بیان اینکه کمک به نیازمندان جبران تدابیر این دولت است، یادآور شد: ما اگر اربعین را نمی‌توانیم به دلیل شرایط کرونایی برگزار کنیم، نباید تمام فعالیت را به کمک به نیازمندان محدود کنیم بلکه حفظ شعائر نیز باید در این ایام به خوبی انجام شود.
این سخنران برجسته با اشاره به اینکه امسال شعرهای بسیاری در فراق کربلا سروده خواهد شد، ابراز کرد: طبق فرموده مقام معظم رهبری امسال اگرچه نمی‌توانیم به زیارت اباعبدالله(ع) برویم ولی باید به مناجات با ایشان بپردازیم و مناجات با امام نیز باید به صورت عمومی و با صدای بلند باشد.
وی با بیان اینکه امسال باید رضایت امام حسین(ع) را جلب کنیم، اظهار داشت: دعای کمیل، دعای ابوحمزه ثمالی و ... می‌تواند الگوهای بسیار خوبی برای مناجات امسال باشد.
پناهیان با اشاره به اینکه تمام فعالان اربعین امسال می‌توانند یک مستندساز، نویسنده و شاعر شوند، مطرح کرد: اربعین روز زیارت شهدا است و ماهم می‌توانیم با مراسم و یا بی مراسم امسال به زیارت شهدایی برویم که مدیون آن‌ها هستیم.
وی با بیان اینکه امام باقر(ع) به روضه در صحرا تاکید کرده‌اند که امسال می‌توانیم شاهد آن باشیم، اضافه کرد: یک پیشنهاد دیگر خواندن زیارت عاشورا و سلام به اباعبدالله(ع) از بالای پشت بام‌های خانه‌ها است.
این استاد برجسته حوزه علمیه از برنامه جدی برای تزئین شهرها متناسب با حال و هوای اربعین و کربلا به عنوان یک راهکار دیگر برای اربعین امسال یاد کرد و گفت: بسیاری از میادین شهرها مزاحمتی برای مردم ندارند و می‌توان با برپایی موکب‌های عزاداری و پخش نوحه‌ها اتفاقات جالبی را رقم زد.
وی با اشاره به اینکه اهالی روضه امسال روضه‌ها را به خانه‌ها بیاورند، افزود: ذاکرین اهل بیت(ع) و روضه‌خوان‌ها بهتر است امسال این شبکه خانگی را با اعضای خانواده برقرار کنند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین