عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۴۱۶۲
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
مسئول ستاد اطلاع رسانی ستاد محرم استان تهران از فعالیت 20 هزار هیأت مذهبی در تهران خبر داد و گفت: ۱۳ هزار هیأت تهران دارای مجوز و ۷ هزار هیأت فاقد مجوز هستند.

عقیق:روح الله عبداللهی مسئول ستاد اطلاع رسانی ستاد محرم استان تهران در گفت‌‌وگویی اظهار داشت: با بیان اینکه ۲۰ هزار هیئات مذهبی در استان تهران فعال هستند، گفت: ۱۳ هزار هیئات مذهبی دارای مجوز و هفت هزار هیئات فاقد مجوز هستند.

راه‌اندازی سامانه بیرق برای ساماندهی هیأت‌ها

وی ادامه داد: سامانه بیرق با هدف ساماندهی و ثبت‌نام هیئات‌های مذهبی فعال در ایام محرم فعال بوده و هیئات‌های مذهبی می‌توانند برای ثبت اطلاعات در این سامانه وارد شوند.

وی با اشاره به اینکه چهار هزار و ۶۰۰ هیئات مذهبی استان تهران در محرم امسال در سایت بیرق ثبت نام کردند، افزود: امسال با توجه به شرایط موجود و شیوع ویروس کرونا، پویش نذر سلامت با هدف حفظ سلامت و صیانت از عزاداران حسینی راه‌اندازی شد.

مسئول ستاد اطلاع رسانی ستاد محرم استان تهران خاطر نشان کرد: ارائه نذر در طرح پویش سلامت با همکاری ستاد اجرایی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره)، اپراتورهای ایرانسل و همراه اول و همچنین سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران انجام گرفت و مردم می توانند از طریق کد دستوری # ۱۲۸* ۴۰۳۰* از ابتدای محرم تا انتهای ماه صفر در این نذر مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه امسال توزیع نذورات در قالب غذا، شربت و شیرینی و توزیع این نذورات در ایستگاه هایی صلواتی ممنوع شد، عنوان کرد: مردم با مشارکت در این پویش می توانند برای تامین اقلام بهداشتی، ماسک، دستکش و مواد ضد عفونی کننده مورد نیاز هیئات های مذهبی مشارکت کنند.

عبداللهی گفت: سوالاتی در خصوص اینکه می توان نذر را در قالب مواد بهداشتی ادا کرد برای مردم پیش آمده و مقام معظم رهبری در این باره فرمودند که: «اگر صیغه نذر را به نحو صحیح بر زبان جاری نکرده است تغییر آن مانع ندارد» و این پاسخ تکلیف مردم را روشن کرده است.

وی یادآور شد: توزیع اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده در بین عزادارن حسینی و هیأت مذهبی از انتشار شیوع ویروس کرونا جلوگیری کرده و مورد توجه قرار دارد و این اقدام تا پایان ماه صفر تداوم خواهد داشت.

مسئول ستاد اطلاع‌رسانی ستاد محرم استان تهران افزود: سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران با همکاری ستاد اجرایی، شهرداری تهران، وزارت دفاع، سازمان اوقاف و امور خیریه استان تهران تعداد قابل توجهی ماسک و مواد ضدعفونی کننده را در بین هیأت‌های مذهبی توزیع کرده و به نیازها پاسخ داده شد.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین