عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۴۱۱۲
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴
اولین جمعه محرم در کربلا پس از رفع قرنطینه/
شب گذشته در اولین جمعه محرم پس از رفع قرنطینه در کربلا، جمعی از عاشقان حسینی از شیعه و ‌سنی به حرم سیدالشهدا(ع) مشرف شدند و با نوای لبیک یا حسین به عزاداری پرداختند.

عقیق:شب گذشته همزمان با نیمه ماه محرم و اولین جمعه پس از رفع قرنطینه کربلا، جمعی از عاشقان حسینی از شهرهای مختلف عراق به زیارت امام حسین (ع) مشرف شدند.

عزاداران حسینی که با ماسک و دستکش و رعایت سایر نکات بهداشتی وارد کربلا شده بودند، شب گذشته در حرم سیدالشهدا (ع) ضمن برپایی دسته‌های عزاداری، برای غربت اباعبدالله (ع) اشک ریختند.

حرم، شب گذشته همچنان مملو از جمعیت بود و موکب‌های حسینی نیز سعی داشتند به بهترین شکل از زائران پذیرایی کنند. در گوشه‌ای از خیابان‌‌های منتهی به حرم چای عراقی و شیر و‌در قسمتی دیگر غذای نذری و حتی ماسک توزیع می‌شد.

زائرانی که قصد داشتند روز تاسوعا و‌عاشورا در حرم سیدالشهدا (ع) باشند، با قرنطینه کربلا امکان حضور نداشتند و ترجیح دادند این هفته به زیارت و عزاداری بپردازند.

به همین دلیل پنج‌شنبه و جمعه نه تنها شیعیان بلکه برادران اهل سنت نیز برای زیارت به کربلا آمده بودند. گروهی از جوانان اهل سنت که عزاداران سیدالشهدا (ع) بودند، با لباس مشکی پس از زیارت امام حسین (ع)، به حرم سقای دشت کربلا مشرف شده و به نیایش پرداختند.

جمعی از عاشقان حسینی نیز با نوای واحسینا به سمت حرم حضرت عباس (ع) و امام حسین (ع) مشرف شدند و گروهی نیز که از نجف و بغداد در حالی که بر سر می‌زدند، با نوای یا زینب (س) عزاداری می‌کردند.

همچنین در حرم امام حسین (ع) برخی نیز با نوای لبیک یا حسین (ع) به سمت ضریح سیدالشهدا (ع) مشرف شدند که فیلم آن را مشاهده می‌کنید:

تعداد بازدید : 42

حرم امام حسین (ع) در دو روز گذشته مملو از جعیت بود و عاشقان سیدالشهدا (ع) با لباس عزا به کربلا مشرف شده و برای شهدای کربلا اشک ریختند و در غربت حضرت زینب (س) ناله سر دادند.

به گزارش فارس، کربلا تا ۱۳ محرم برای جلوگیری از شیوع کرونا قرنطینه شد،اما بسیاری از مردم عراق بدون توجه به محدودیت‌ها به حرم سیدالشهدا (ع) مشرف شدند، تاجایی که در روز عاشورا هزاران هزار نفر از عاشقان حسینی در حرم ارباب عزاداری کردند.

 

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین