عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۳۴۱۳
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱
حجت الاسلام حسینی قمی:
کارشناس مسائل دینی گفت که اگر برای رفع مظلومیت امیر‏المؤمنین علی(ع) عالمی مثل نسائی می‌آید و کتاب می‌نویسد و به مردم شام می‌‌گوید شما دارید ظلم می‌کنید، ما چه کرده‌ایم؟

عقیق:حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی قمی استاد حوزه علمیه قم و کارشناس مسائل دینی در بیانی با اشاره به اهمیت عید غدیر خم گفت: نسائی از علمای بزرگ اهل‌سنّت است، روزی به شام آمد و دید در اینجا حرف از معاویه زیاد است و از امیر‏المؤمنین علی علیه‌‏السلام سخنی نیست، گفت: ای مردم چطور از معاویه حرفی می‌زنید، از علی (علیه‌السلام) سخن نمی‌‏گویید؟!

وی افزود: کتابی داریم به عنوان «خصائص امیر‏المؤمنین علی بن ابی‌طالب(ع)» نوشتۀ نسائی است که تاکنون صدها مرتبه چاپ شده است. او در این کتاب ویژگی‌ها و فضائل مولا علی علیه‌السلام را جمع‌‏آوری کرده است. به‌قدری او را در شام کتک زدند که برخی می‌‌گویند او در اثر این فشارها و ضرب و شتم‌ها از دنیا رفت.

این کارشناس مسائل دینی خاطرنشان کرد: اگر برای رفع مظلومیت امیر‏المؤمنین علی علیه‌‏السلام عالمی مثل نسائی می‌آید و کتاب می‌نویسد و به مردم شام می‌‌گوید شما دارید ظلم می‌کنید، ما چه کرده‌ایم؟ به او گفتند تو که کتابی در مدح علی(ع) نوشتی، کتابی هم در مدح و منقبت معاویه بنویس تا تو را نزنیم. گفت باشد، می‌نویسم؛ یک حدیث فقط بلد هستم. به آنها گفت ناراحت نمی‌شوید همین یک حدیث را بنویسم؟ گفتند نه؛ حدیث چیست؟ گفت: از پیامبر(ص) است که روزی معاویه را صدا کرد اما نیامد، دو و سه مرتبه او را صدا زد اما او نیامد و گفتند او در حال خوردن است، حضرت فرمود: سیر نشوی از بس که می‌خوری. گفت این حدیث را بلد هستم می‌خواهید بنویسم.

حجت‌الاسلام حسینی قمی گفت: حالا ما برای امیر‏المؤمنین علیه‌‏السلام و عید سعید غدیر خم چه کرده‌ایم؟ یک سال از عید غدیر سال پیش گذشته است، خود را بسنجیم که چه کرده‌ایم؟ آیا غباری از مظلومیت امیر‏المؤمنین علیه‌‏السلام کنار زده‌ایم؟ سهم ما از عید غدیر چقدر است؟

وی اضافه کرد: امیر‏المؤمنین علیه‌‏السلام در بیانی فرمود: من در زمان پیامبر(ص) پارۀ تن ایشان بودم؛ مثل ستاره در آسمان می‌درخشیدم. مظلومیت، مرا به جایی رساند که مرا در خلافت شریک اولی و دومی و ... کردند، بعدها مرا با عمر بن عاص و معاویه مقایسه کردند! هر کسی به قدر و توان خود می‌تواند از مظلومیت مولا علی علیه‌السلام دفاع کند، نگوییم نمی‌توانیم بلکه می‌توانیم.

منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین