عقیق: آیت الله جوادی آملی در کتاب "حکمت عبادات" درباره گناه فرشتگان و شیطان نوشته است:
«شیطان از جن است و در بین فرشتگان بود اما فرشته نبود. قرآن کریم، درباره شیطان در سوره کهف، آیه 50 می فرماید: «کان من الجنّ فَفَسق عنْ أمر ربّه: از [گروه] جن بود و از فرمان پروردگارش سرپیچید». شیطان، خود به خداوند گفت: مرا از آتش خلق کردی، خدا هم او را تکذیب نکرد.
و اصل اینکه جنّ از آتش خلق شده در قرآن کریم مورد تایید است که در آیه 27 سوره جن آمده:
«والجانّ خلقناه من قبل من نار السموم: و پیش از آن، جن را از آتشى سوزان و بى دود خلق کردیم.»
بخش اول گفت و گوی عقیق با استاد حسین انصاریان: