عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۳۰۹۳
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
آیت الله صدیقی در نشست خبری تشریح برنامه‌های عید غدیر:
مراسم‌های دهه ولایت را می‌توان با رعایت بهداشت کامل در جلوی مساجد و در میدان‌ها و محیط‌های مناسب برگزار کرد.

عقیق:نشست شورای معارف سیما پیرامون تشریح برنامه‌های عید غدیر با حضور آیت الله کاظم صدیقی دبیر کل بنیاد بین المللی غدیر، حجت الاسلام و المسلمین جلالی معاون سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین عادل معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه، سردار مداحی رئیس هیئت رزمندگان، جواد شیخ اکبری دبیر شورای معارف سیما و مدیر شبکه قرآن و معارف سیما و مدیران گروه‌های معارف و یا نمایندگان شبکه‌های سیما برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی در حاشیه این نشست  در گفت‌وگویی در خصوص چگونگی برگزاری مراسم‌های مذهبی عید قربان تا غدیر و ایام محرم بیان کرد: عید غدیر را در پیش داریم؛ عیدی که مهم‌ترین روز تاریخ بشر است. غدیر، روز سرنوشت ساز عالم اسلام و روز یاس کفار در نظر گرفته شده. به همین دلیل امامان ما تاکید کردند که غدیر باید مهم تلقی شود.

وی با اشاره به اینکه غدیر، نماد جریان و مکتب است، ادامه داد: با توجه به این که ویروس کرونا شیوع پیدا کرده است، تمهیداتی پیش بینی شده که ارزش‌های این روز مهم و سرنوشت ساز برای مردم بیان شود؛ روزی که مسلمانان مبنای نظام اسلامی خود را غدیرِ امیرالمومنین (ع) قرار دادند. باید مراسمات را با نظر ستاد مقابله با کرونا و با رعایت بهداشت کامل در جلوی مساجد و در میدان‌ها و محیط‌های مناسب، برگزار کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی افزود: این کشور که بیمه اهل بیت (ع) است باید با رعایت موازین بهداشتی و عقلی، الگویی را به عالم نشان دهد و نیاز عاطفی، اخلاقی و اعتقادی مردم را برآورده کند. امیرالمومنین (ع) مهم‌ترین شخصیت بعد از رسول خدا (ص) در عالم است و غدیر مهم‌ترین روز در اسلام است. مراسمات ولایی باید با یک آهنگ عاطفی و اجتماعی برگزار شود. اگر مردم ما در غدیر بتوانند مراسم را به نحو احسن ارائه کنند، راه برای برگزاری مراسم‌های محرم باز می‌شود. ان‌شاءالله امسال هم در کمک‌های مومنانه به قشر‌های آسیب پذیر خدمت رسانی می‌شود و هیئات نقش خود را به خوبی ایفا می‌کنند و آن سنتی که قرن‌ها اجرا شده به تعطیلی کشیده نخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در پایان اضافه کرد: به امید خدا جشن عید غدیر با شرکت حداکثری مردم برگزار می‌شود و صدا و سیما مانند سال‌های گذشته در این مراسم کم کاری نمی‌کند و امسال هم برنامه‌های متنوعی را با رعایت اصول بهداشتی در برنامه‌های خود قرار دهد.

دکتر حسین ظریفی منش مسئول بنیاد بین المللی غدیر نیز درباره برگزاری فعالیت‌های گوناگون در دهه ولایت گفت: در آستانه ماه ذی الحجه هستیم. هر سال هماهنگی‌هایی بین دستگاه‌های مختلفی مانند سازمان صدا و سیما و بنیاد غدیر انجام می‌شود. این هماهنگی برای انجام هر چه بهتر جشن غدیر است. امروز هم جلسه‌ای با دستگاه‌های مختلف انجام شد. بین عید قربان و عید غدیر که دهه امامت نامگذاری شده است، مجموعه برنامه‌های میدانی و مجازی برگزار خواهد شد. یکسری برنامه‌های سال گذشته مانند راهپیمایی‌های مختلف به مناسبت دهه ولایت برگزار نمی‌شود.

وی افزود: بخشی از برنامه‌ها در رسانه ملی و فضای مجازی هیئات مختلف و تشکل‌های مختلف صورت می‌گیرد. کمیته بانوان در نظر دارد که کاروان‌هایی از خواهران تشکیل دهد که برای تجلیل از جهادگران سلامت انجام شود. طرح احسان علوی را هم داریم که استمرار طرح کمک‌های مومنانه است. طرحی که مردم در ماه رمضان طبق فرمایش مقام معظم رهبری به بهترین شکل اجرایی کردند. تدارک جشنواره‌های مختلفی انجام شده است که به دلیل شیوع کرونا بخش‌هایی از آن قابل اجرا نیست. بعضی از برنامه‌های ما تحت عنوان «بانوان، پرچم داران دفاع از حریم ولایت»  با کمک دانشگاه‌ها انجام می‌شود. همچنین مجموعه‌هایی از پویش‌ها همراه با آموزه‌های علوی و جشن‌های گوناگون را اجرایی می‌کنیم.

ظریفی منش خاطرنشان کرد: با وجود کرونا می‌خواهیم بگوییم عشق به ولایت را در هیچ شرایطی فراموش نمی‌کنیم. برگزاری کاروان‌های شادی در محیط‌های وسیع و بزرگ مناطق کشور در ایام غدیر، یکی دیگر از برنامه‌هایی بود که در این نشست مطرح شد.

 

منبع:باشگاه خبرنگاران


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین