عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۲۷۵۴
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۷
پاسخ استاد حسین انصاریان به توهین های عبدالکریم سروش
من در دوره عمرم آروز داشتم روضه خوان اهل بیت مخصوصا سیدالشهدا باشم. عاشق این عنوانم نه عناوینی مثل استاد ، عالم ، اندیشمند . دعا می کنم که فردای قیامت پروردگار عالم مرا به عنوان یک روضه خوان سیدالشهدا قبول بفرماید.

عقیق:در پی توهین عبدالکریم سروش به سخنران ها و مداحان در یکی از سخنرانی هایش و اشاره به نام تعدادی از سخنران ها ، استاد شیخ حسین انصاریان با انتشار ویدئویی پاسخ این توهین ها را داد.

سروش در تازه ترین سخنانش با موضوع خرافه گرایی ، شمشیر حملاتش را به سمت هیئت های مذهبی چرخانده و با نام بردن از چند نفر از سخنران ها از جمله شیخ حسین انصاریان ، پناهیان و رحیم پور ازغدی ، مداحان و سخنران ها را مروج خرافات در جامعه معرفی می کند.
استاد حسین انصاریان با انتشار ویدئویی در پاسخ به اظهارات سروش با بیان اینکه ایشان ابتدا با نقل خاطره ای بنده را متهم به تصرف و تغییر در روایات کرده اند گفت : آن ها که در این قریب پنجاه سال با منبر های بنده آشنایند می دانند که این نسبت به بنده نارواست .
استاد حسین انصاریان درباره منبع روایتی که درباره اکثریت ایرانی یاران امام زمان (ع) با ذکر منابع متعدد از کتب اهل سنت و شیعه همگان را به تحقیق و پژوهش درباره این منابع توصیه کرد.
این پژوهشگر و مفسر قرآن در بخش پایانی سخنانش گفت :
اما مطلب سومی که آقای سروش گفتند این بود که ایشان یک روضه خوانی بیش نیست . با این جمله تعریف بزرگی از من کردند چون من در دوره عمرم آروز داشتم روضه خوان اهل بیت مخصوصا سیدالشهدا باشم. عاشق این عنوانم نه عناوینی مثل استاد ، عالم ، اندیشمند . دعا می کنم که فردای قیامت پروردگار عالم مرا به عنوان یک روضه خوان سیدالشهدا قبول بفرماید.چون اگر به این عنوان قبول شوم تمام درهای رحمت الهی به رویم باز خواهد شد. از شما عزیزان هم واقعا درخواست دارم دعا کنید که درقیامت روضه خوان محشور شوم.

 

مشروح سخنان استاد انصاریان را ببینید:

تعداد بازدید : 192

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
hamed
|
United States of America
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
1
0
اخیرا آقای دکتر سروش راجع به دین داری معیشت اندیش و نقد شدید آن صحبت کرده اند . من و بعضی دوستانم در طول چند سال گذشته در بعضی از جلساتی که دکتر سروش در امریکا سخنران جلسات بوده اند با دید مثبتی که نسبت به ایشان داشتیم شرکت کردیم . میخواهم از ایشان بپرسم دین ستیزی معیشت اندیش (و تمسخر مومنان از عوام و حتی اندیشمندان ) چگونه است ؟ تقریبا در تمام جلسات که تقریبا هیچ کدام ثبت و ضبط نمیشود و افرادی ایشان را دعوت میکنند و پولی به ایشان میپردازند و از ایشان میخواهند که جمع 30 یا 40 یا 50 نفره مهمانانشان خوشحال جلسه را ترک کنند .ایشان هم با دین ستیزی معیشت اندیش خود میزبان و مهمانان ( که ممکن است میزبانان بعدی ایشان باشند ) را خوشحال میکنند و بعد هم شام یا نهار مفصلی سرو میشود . میزبانان هم اکثرا دغدغه دین و علم و تحقیق ندارند زیرا پولهایی را که خرج این مهمانی و دستمزد دکتر سروش میکنند به عنوان فعالیت حقوق بشری از مالیاتشان کم میشود و مشوقهایی هم معمولا دریافت میکنند . آقای دکتر سروش هم گهگاه افاضاتی ثبت شده و ضبط شده میفرمایند که این تنور گرم بماند و بگویند بله من دگراندیش دینی هستم و نان خودشان و میزبانانشان آجر نشود .
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین