عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۲۷۳۲
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴

عقیق:کامران پارسی نژاد، نویسنده و منتقد ادبی در گفت‌وگویی اظهار داشت: مدتی است مشغول پژوهش تاریخی، اجتماعی، فرهنگی، دینی و سیاسی به منظور نگارش برشی از حساس‌ترین دوران زندگی امیرالمومنین امام علی (ع) هستم.

وی با بیان اینکه قصدش این است تا رویارویی امام را با خوارج در قالب رمانی ۳۰۰ صفحه‌ای واکاوی کند، گفت: بی‌شک نقشی که خوارج بعد از جنگ صفین و حتی پیش از ظهور علنی‌شان در تاریخ اسلام ایفا کردند تاثیر بسیار مخربی در میان مسلمانان ایجاد کرده و هنوز بازتاب سیر تفکر و خط مش فکری خوارج را در جهان اسلام می‌بینیم. لذا ریشه‌یابی و بررسی سیر تفکر و باورها، اهداف، عملکرد و بازتاب رفتارهای نابخردانه خوارج در قالب یک رمان تمام عیار می‌تواند برای جامعه امروز خاصه جوانانی که سئوالات بیشماری دارند، مفید باشد. 

این نویسنده اضافه کرد: براین اساس جدای از توجه به ساختار و نظام درونی رمان، می‌طلبد تا تحقیق جامع و کاملی در این ارتباط انجام گیرد. خوشبختانه در این مسیر دکتر سعید طاووسی، متخصص تاریخ تشیع کمک‌هایی در ارتباط با تحقیق و پژوهش به بنده کرده است.

پارسی‌نژاد طرح رمان را به گونه‌ای تدوین کرده که بخش‌هایی از داستان را یاران و دشمنان امام با زاویه دید اول شخص روایت کنند. وی در این باره گفت: تعدادی از یاران امام که انتخاب شده‌اند تا متناسب با رویدادهای مهمی که در آن‌ها نقش‌آفرینی کرده‌اند، عبارتند از: حارث همدانی، ابوالطفیل عامر بن واثله لیثی، عبدالله بن خباب بن ارث و ... تعدادی از دشمنان امام نیز عبارتند از: ابوموسی اشعری، حرقوص بن زهیر، عبدالله بن وهب و... این افراد هریک ساعتی پیش از مرگ به یاد گذشته خود می‌افتند و روایت‌گر عملکرد خود و بخش‌هایی از تاریخ اسلام هستند؛ آنچنان که شنیده‌ایم هر فرد قبل از مرگ یک بار به سرعت همه زندگی خود را پیش رو خواهد دید. این باور دستمایه خوبی است تا من یک ساعت پیش از مرگ هر فرد را بیان کنم؛ از این رو عنوان رمان: «یک ساعت مانده به آخر» انتخاب شده است.

پارسی‌نژاد تاکید کرد: این اثر حداکثر در فصل زمستان از طرف انتشارات «به‌نشر» منتشر و راهی بازار کتاب خواهد شد.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین