عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۲۶۲
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۰
دختر یک کشیش مسیحی در نیجریه برای پیوستن به اسلام و حفظ این دین از خانواده،تحصیلات و بسیاری از تعلقاتش در زندگی دست کشید.
عقیق:تغییر دین دختر یکی از کشیش ها در مهمترین منطقه مسیحی نشین نیجریه موجب بروز اختلافاتی میان مسیحیان و گروه های اسلامی شده و بحث هایی را در مورد آزادی مذهب دراین منطقه قبیله ای به وجود آورده است.
چاریتی ازوشینا در این باره می گوید:من بر اساس معیارهای خود به اسلام روی آوردم .من عاشق شخصیت و رفتار مسلمانانی هستم که با آنها در ارتباطم.
وی که تغییر دینش به اسلام بحث ملی را در نیجریه موجب شده ادامه می دهد:من دوستان مسلمانی دارم که به دقت رفتار و کردار آنها را زیر نظر داشتم و آنها بودند که موجب گرایش من به اسلام شدند.
وقتی او می خواست به دین اسلام مشرف شود تهمت هایی به او زده شد مبنی بر اینکه با زور و اجبار وادار به این کار شده است.
چاریتی به خاطر حفظ اسلام مجبور شد بسیاری چیزها از جمله خانواده و تحصیلاتش را رها کند.
این دختر 25 ساله از ترس تهدیدهای خانواده اش مجبور شد آنها را ترک کند.
کشیش ریمنود ازوشینا با پرکردن شکایت نامه ای علیه شورای امور اسلامی نیجریه مدعی شده که این شورا دخترش را ربوده و به زور او را وادار به اسلام آوردن،کرده است.
این در حالی است که خود چاریتی این ادعاها را رد کرده و گفته است که تصمیم او برای تشرف به دین اسلام کاملا شخصی بوده و هیچ عامل دیگری در این تصمیم گیری دخیل نبوده است.
دیسو کامور،مدیر اجرایی مرکز امور اسلامی نجیریه هم در این باره می گوید:اسلام دین میانه روی ،صلح و حقیقت است و این پیام را در همه جای منتشر می کند.
وی می افزاید:هر زمان که غیر مسلمانی با ذهن باز و راهنمایی خداوند، پیام اسلام را درمی یابد این پیام را از عمق جان می پذیرد و این اتفاقی است که برای ازوشینا افتاده است.
چاریتی به توصیه دوستانش نام عایشه،یکی از همسران پیامبر اسلام را برای خود انتخاب کرده است.
نیجریه که که یکی از متعهدترین کشوهای جهان به مذهب است میان مسلمانان در شمال و مسیحیان در جنوب تقسیم شده است.
مسلمانان و مسیحیان به ترتیب 55 و 40 درصد جمعیت نیجریه را تشکیل می دهند.

منبع: آن اسلام
211008

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین