عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۲۵۳۹
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴
جامعه ایمانی مشعر به منظور ایجاد محور گفتمانی و شعار مشترک بنا دارد با مشارکت و هم‌اندیشی جامعه بزرگ فعالان هیأت و نخبگان فرهنگی، شعار مشترک هیأت‌ها در محرم ۹۹ را انتخاب کند.

عقیق:رسم انتخاب و اعلان شعار، در تاریخ اسلام رشته بلندی دارد که سررشته­‌های آن را باید در جنگ­‌ها و غزوات رسول خدا (ص) جُست. چنانکه از حضرت علی (ع) نقل شده که شعار مسلمانان در جنگ بدر «یا منصور أمت» بوده­ است.

در زمان حاضر هم با توجه به اهمیت شعار در فرمایشات مقام معظم رهبری (شعارها هدف‌ها را نشان می‌دهند، شعارها راه را به ما نشان می‌دهند، شعارها مثل علامت‌هایی هستند که در راه می‌گذارند برای اینکه انسان، راه را اشتباه نکند... رهبر معظم انقلاب ۹۵/۳/۳) لذا جامعه‌ ایمانی‌ مشعر از هشت سال پیش تاکنون با مشارکت‌ و هم‌اندیشی جامعه‌ بزرگ‌ فعالان‌ هیأت، برای ایجاد و نمایاندن وحدت‌ و انسجام‌ِ گفتمانی، ارائه تصویری‌ متحد و منسجم از جامعه هیأت‌ها و همچنین هماهنگی حرکات‌ تبلیغی و رسانه‌ای، شعاری را به ‌عنوان شعار مشترک ‌مناسبتی‌خاص (البته برای دوره‌ای مشخص) انتخاب و اعلام می‌کند.

یکی از این مناسبت‌های خاص که مورد توجه بی‌نظیر هیأت‌های مذهبی قرار دارد، ایام ماه محرم است. جامعه ایمانی مشعر در این راستا به منظور ایجاد محور گفتمانی و شعار مشترک در این مناسبت، بنا دارد با مشارکت و هم‌اندیشی جامعه بزرگ فعالان هیأت و نخبگان فرهنگی، عبارتی از کلمات اهل بیت(ع) یا تک مصرعی را که اشاره به سیره زندگانی ایشان دارد، به عنوان شعار مشترک هیأت‌ها در محرم ۹۹ انتخاب کند.

ویژگی‌های شعار مطلوب شامل محوریت قیام سیدالشهدا(ع)، دربرگیرنده محورهای محتوایی و مفاهیم ارزشی، تداعی‌کننده روح حماسی، راه‌گشای نیاز روز جبهه انقلاب، گویا و روان، فارسی و عربی بودن، است. محورهای محتوایی خاص امسال نیز مکتب حاج قاسم، نهضت جهانی مقاومت، خانواده و سبک زندگی، مواسات با نیازمندان، جهش تولید و محدودیت‌های کرونایی است.

شعارهای هیأت‌ها در محرم‌های سال‌های گذشته به این شرح بوده است که در سال ۹۱ «در عزای زینت دوش نبی»، در سال‌های ۹۲ تا ۹۴ «هیهات منا الذله»، در سال‌های ۹۵ تا ۹۷ «کرامتنا الشهاده» و در سال ۹۸ «بنفسی انت و اهلی مالی» انتخاب شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند پیشنهادهای خود را به شماره ۳۰۰۰۱۵۴۲ پیامک کنند. بدیهی است پس از وصول شعارهای پیشنهادی و بررسی آن‌ها، شعار منتخب اعلام و فعالیت‌های محتوایی حول آن آغاز خواهد شد.

ضمناً در همین راستا و پس از انتخاب و اعلام شعار، از هیأت‌ها خواسته می‌شود تا ضمن حفظ آرم‌، نشان ‌و شعار مختص به هیأت خود، این شعار را هم در گوشه تولیدات و محتواهای خویش (پوستر اعلان برنامه، محصولات فرهنگی، دکور و...) درج کنند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین