عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۳۱۵۴
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۲:۱۱
در نشست دبیران شورای ملی شبکه‌های هیئت؛
پوستر شعار محرم ۱۴۰۱ با عنوان «نجات اهل عالم با حسین است» با حضور حجت الاسلام مجید باباخانی رییس سازمان هیات و تشکل های دینی در سازمان دارالقرآن رونمایی شد.

عقیق: نشست دبیران شورای ملی شبکه‌های هیأت با هدف رونمایی رسمی از شعار محرم ۱۴۰۱ امروز با حضور حجت الاسلام مجید باباخانی رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات در سازمان دارالقرآن برگزار شد.

رونمایی از پوستر شعار محرم ۱۴۰۱ هیئات مذهبی

در این نشست حجت الاسلام باباخانی اظهار داشت: موضوع یک شعار بیانگر اهمیت اهداف است. وقتی شعاری معین می‌شود در اصل هدف و حرکت مشخص شده است.محورهای متعددی برای انتخاب شعار در نظر گرفته شد که در این زمینه بر اساس تصمیم کنشگران، اندیشمندان و هنرمندان عرصه هیأت «نجات اهل عالم با حسین است» به عنوان شعار هیأت در محرم ۱۴۰۱ با هشتگ کشتی نجات انتخاب شد.

باباخانی افزود: هیأتی که مورد پسند امام صادق (ع) است منحصر به برگزاری یک جلسه نیست چرا که کار اصلی هیأت بعد از اتمام جلسه آغاز می‌شود تا بتواند مساله مردم را حل کند، یک هیأت برای مسیر خود اهدافی را در نظر می‌گیرد و سعی می‌کند حل مساله مردم در شعار و عملکرد هیأت متجلی شود از این رو سازمان در نظر گرفته سامانه‌ای را طراحی کند و هیأت‌ها با توجه به مساله منطقه خود شعار خاص خود را انتخاب کنند و در این سامانه بارگذاری کرده و یک بانک شعار داشته باشیم.

رونمایی از پوستر شعار محرم ۱۴۰۱ هیئات مذهبی

شعار مشترک نخ تسبیح هیئات است

رحیم آب فروش رئیس جامعه ایمانی مشعر در ادامه به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: شعار مشترک همان رمز و نخ تسبیح هیأت است تا این جلسات را در اقصی نقاط کشور و حتی خارج از مرزهای جغرافیایی به هم پیوند دهد.

وی با بیان اینکه جامعه هیأتی، جامعه‌ای خودجوش و مردمی است، تصریح کرد: انتخاب شعار مشترک توسط این مجموعه‌ها فراخوان داده و انتخاب شد.

رئیس جامعه ایمانی مشعر بیان کرد: وحدت و همدلی بین ستادها و لایه‌های میانی هیأت صورت گرفت و قریب به هزار شعار دریافت گردید و با بررسی شعارها چهار شعار به دوره نهایی راه یافت و در نهایت این چهار شعار با عرضه به جامعه نخبگانی کشور با عنوان «نجات اهل عالم با حسین است» انتخاب شد. این شعار می‌تواند آن نگاه جهانی شیعه را تبلیغ کند همچنین پیوند مهدویت و عاشورا در این شعار نهادینه شده چرا که نجات اهل عالم تنها با کشتی امام حسین محقق می‌شود.

آب فروش با اشاره به این شعار محوری گفت: این شعار مشترک گوشواره هیأت هاست. در عین حال که هیأت‌ها استقلال خود را دارند و می‌توانند با اقتضای فضای منطقه خود، شعار و پیام خاص خود را داشته باشند اما در کنار آن شعار اختصاصی، به این عهد مشترک نیز پایبند باشند.

رونمایی از پوستر شعار محرم ۱۴۰۱ هیئات مذهبی

در ادامه علی اکبر مداحی به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: این شعار علاوه بر همه شعارهایی که هیأت‌ها با سلایق خود و منطقه شأن دارند یک شعار مشترک است تا موجب همدلی، وحدت، هم سویی و عهد مشترک بین هیأت‌ها باشد. این شعار یک شعار خودجوش و مردمی و برآمده از نظرسنجی ۵۰ هزار نفر مداح، سخنران و … به نتیجه رسیده است.

یادآور می‌شود در پایان از پوستر شعار محرم ۱۴۰۱ با عنوان «نجات اهل عالم با حسین (ع) است» رونمایی شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین