عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۲۴۰۵
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
کارشناس مسائل دینی گفت: در ماه رمضان امسال مردم در عرصۀ بندگی خدا خوب عمل کردند. این طعم شیرین بندگی باید اولین اندوخته و سرمایه ماه رمضان باشد.

عقیق:ماه مبارک رمضان با تمام مهر و صفا و برکاتی که برای مؤمنان به همراه داشت، تمام شد، اما دل هر مؤمنی گواهی می‌دهد که اثرات آن تا مدتی پس از اتمام این ماه، بر جان‌ها باقی می‌ماند؛ نشان به اینکه هنوز هم ذکر معنویات این ماه پر برکت در بین عموم مردم شنیده می‌شود.

اما یک سؤال همچنان باقی است که چگونه آن برکات ماه مبارک رمضان می‌تواند در طول سال ادامه داشته باشد؟ حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری استاد حوزه و کارشناس مسائل دینی در بیانی با اشاره به این موضوع گفت: بهره همۀ ما باید چشیدن طعم بندگی خدا و خدمت به خلق خدا باشد؛ زیباترین جلوه‌های ماه مبارک رمضان در این دو عرصه بود. در بخش‌های مختلف قرآن کریم وقتی سخن از بندگی خدا می‌شود، در کنارش ایتاء زکات مطرح نیز مطرح می‌شود «وَ أَقیمُوا الصَّلاةَ وَ آتُوا الزَّکاةَ».

زکات در معنای عام همان صدقات و خیرات است. در ماه رمضان امسال مردم در عرصۀ بندگی خدا خوب عمل کردند. این طعم شیرین بندگی باید اولین اندوخته و سرمایه ماه رمضان باشد.

دومین اتفاق مبارکی که امسال در ماه رمضان افتاد، مربوط به شیوع ویروس کرونا در کشور بود. رهبر انقلاب در نیمۀ شعبان همۀ مردم به رزمایش کمک‌های مؤمنانه فراخواندند، هم مردم و هم کادر درمانی، سپاه و ارتش، خیرین و ... در خدمت‌رسانی به مردم سنگ تمام گذاشتند.

اگر می‌خواهیم شیرینی بندگی خدا و خدمت به خلق خدا بعد از ماه مبارک رمضان نیز ادامه داشته باشد، از تلاش در این دو عرصه کوتاهی نکنیم و این رفتار در ماه مبارک را ادامه دهیم. ماه رمضان تمام شد اما سعی کنیم روزهایی روزه بگیریم، حتی شده دقایقی در سحر بیدار باشیم، ذکری بگوییم، قرآنی بخوانیم، توسّلی به ذوات مقدس اهل‌بیت (علیهم‌السلام) داشته باشیم و صدقه را فراموش نکنیم؛ اگر چنین باشیم برکات خدا بار دیگر شامل حالمان خواهد شد.

ماه رمضان امسال نشان داد مردم ما به شدت اهل خوبی و نیکی کردن در بندگی و خدمت به خلق الله هستند؛ سعی کنیم این را ادامه دهیم، عید سعید فطر پایان این کارهای خیرخواهانۀ ما نباشد.

منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین