عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۲۱۰۴
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷
هرسال، همزمان با شب ولادت کریم اهل‌بیت، امام حسن مجتبی (علیه‌السلام)، جمعی از اهالی فرهنگ، شعر و ادب فارسی با رهبر انقلاب دیدار می‌کردند، اما این دیدار امسال به میزبانی حوزه هنری و در غیاب امین شعر انقلاب برگزار می‌شود.

عقیق:محمد حمزه‌زاده، قائم مقام حوزه هنری در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس درباره برگزاری مراسم شعرخوانی شاعران همزمان با نیمه ماه مبارک رمضان اظهار داشت: این مراسم هرسال در محضر رهبر انقلاب در شب میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) برگزار می‌شد، اما امسال این دیدار را به دلیل شرایط کرونا متاسفانه نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه قرار است جمعه با هماهنگی صورت گرفته همزمان با شب ولادت امام حسن (ع) تعدادی از شاعران کشورمان (حدود ۱۵ نفر) در مقابل مسجد حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حوزه هنری مراسم شعرخوانی داشته باشند، گفت: این مراسم به یاد دیدارهای سالانه انجام می‌شود و در این مراسم، برخی شاعران شعرخوانی دارند تا آن مناسبت سالانه حفظ شود.

حمزه زاده با بیان اینکه قرار است با برپایی این مراسم یادی از دیدارهای سالانه صورت گیرد، افزود: متاسفانه به دلیل کرونا حضور افراد پیشکسوت را نخواهیم داشت و جمعی حدود ۱۵ نفر مقابل دوربین رسانه ملی شعرخوانی خواهند داشت و این مراسم به صورت زنده و مستقیم روز جمعه ۱۹ اردیبهشت از ساعت ۲۱:۱۵ از شبکه چهار سیما پخش خواهد شد. 

تیزر مراسم امسال را اینجا ببینید:

تعداد بازدید : 37

گفتنی است، هرسال همزمان با نیمه ماه مبارک رمضان تعدادی از شاعران از سراسر کشور در محضر رهبر انقلاب شعرخوانی داشتند و شعرا از طیف‌ها و سلیقه‌های مختلف و نیز از شهرهای بزرگ و کوچک کشور در قالب شاعران جوان و پیشکسوت در این دیدارها حاضر می‌شدند. در این دیدارها، شاعران فارسی‌زبان از سایر کشورها نیز، تازه‌ترین سروده‌های خود را ارائه می‌کردند.

این مراسم مجریان از عباس براتی‌پور تا علیرضا قزوه و مرتضی امیری اسفندقه داشت. براتی‌پور ضمن اشاره به برگزاری جلسات نخستین این دیدارها می‌گوید: «خاطرم هست که از سال ۱۳۶۸ و بعد از رحلت حضرت امام (ره) به پیشنهاد شخص حضرت آقا، به آقای زم پیشنهاد می‌کنند که جلسه‌ای با شعرا داشته باشند. آقای زم این مساله را با من در میان گذاشتند و ما هم پس از بررسی با جمعی از شعرا که تعدادی معدود و انگشت‌شمار بودند، به این دیدار رفتیم. اسامی حاضران تا جایی که یادم هست جز خودم، مرحوم اوستا و علی معلم و مرحوم سبزواری و خانم‌ها سپیده کاشانی و سیمیندخت وحیدی بودند. خاطرم هست در اتاقی نشستیم تا ایشان آمدند و نوبت به شعرخوانی رسید. آقای اوستا به شوخی اعتراض کردند که آقا کیف‌های ما را در ابتدای ورودی گرفتند. کاغذهایمان آنجا مانده. چطور شعر بخوانیم؟ که ایشان فرمودند کیف و کتاب همراهان تحویل شود که شد و ما شعرخوانی کردیم. این جلسه اما در نیمه ماه رمضان نبود و فکر نمی‌کنم بازتاب رسانه‌ای هم داشت.

از سال بعد این جلسه در نیمه ماه مبارک رمضان برنامه‌ریزی شد. در سال بعد هم تعداد شاعران اندکی به خدمت ایشان رسیدیم و باز هم این جلسه بازتاب رسانه‌ای ویژه‌ای پیدا نکرد. از آن به بعد بود که هر سال از ما نظرخواهی می‌کردند تا چه افرادی در این جلسات حاضر باشند و ما هم ابتدا ۱۰ تا ۲۰ نفر را معرفی می‌کردیم که در این نشست حاضر باشند. تا رسیدیم به این روزگاران که جمعیت شعرای حاضر بسیار زیاد شده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین