عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۲۰۲۴
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۳
مسئول هیأت مهجةالرسول(ص) گفت: شاید افراد با شرایط مالی ضعیف نتوانند انفاقی داشته باشند، اما علاقه‌مند به این کار باشند؛ بنابراین تصمیم گرفتیم نانوایی در فضای حسینیه هیأت راه‌اندازی کنیم و با راهکاری آنان را در انفاق مشارکت دهیم.

عقیق:محمدرضا خلج مسئول هیأت مهجةالرسول (ص) در گفت‌وگویی اظهارداشت: این هیأت در منطقه میدان شاپور و خیابان وحدت اسلامی قرار دارد که برای کمک‌رسانی به مردم تصمیم گرفتیم، ثواب و برکت انفاق را در زندگی آنان وارد کنیم.

راه‌اندازی نانوایی برای انفاق به مردم

وی با اشاره به اینکه انفاق کردن ثواب و برکات بسیاری در زندگی مردم دارد، تصریح کرد: شاید افراد با شرایط مالی ضعیف نتوانند انفاقی داشته باشند، اما علاقه‌مند به این کار باشند. بنابراین تصمیم گرفتیم نانوایی در فضای حسینیه هیأت راه‌اندازی کنیم و در روز نان طبخ و به مردم ارائه کنیم.

خلج گفت: برخی از افراد این منطقه هرچند روز، برای خرید نان تا ۵ هزار تومان هزینه می‌کردند. براین اساس تصمیم گرفتیم نانوایی راه بیندازیم و این مبالغ را به‌عنوان انفاق از دست افراد بگیریم و نان رایگان به آنان ارائه کنیم.

طبخ روزانه ۱۰۰۰ قرص نان با کمک خیرین برای مردم

مسئول هیأت مهجةالرسول(ص) ادامه داد: در طول روز خیران بسیاری هستند که مبلغی برای ارائه نان رایگان به مردم کمک‌رسانی می‌کنند. براین اساس در طول روز ۱۰۰۰ قرص نان با کمک‌های خیرین پخته شده و به مردم به صورت رایگان ارائه می‌شود. بخشی از کمک‌های خیرین نیز برای طبخ نان نیازمندان ذخیره می‌شود. هر کدام از مردم که نان تهیه می‌کنند به آنان توصیه می‌شود، مبلغی را انفاق کنند و در صندوق مخصوص بیندازند که در نهایت با کمک‌های مردمی در مجموع ۴۰۰ نان طبخ و میان نیازمندان توزیع می‌شود.

وی اضافه کرد: به این ترتیب هم مردم نان مورد نیاز خود را تهیه می‌کنند و هم مبلغی را انفاق کرده و از ثواب آن بهره‌مند می‌شوند و ما نیز با کمک‌های مردمی به نیازمندان نان می‌رسانیم.

خلج تصریح کرد: این الگویی است که هیأت‌ها و مساجد دیگر می‌توانند به راحتی با ایجاد یک تنور سیار ایجاد کرده و مردم محل را با انفاق‌های کوچک در کمک‌رسانی سهیم کنند.

مسئول هیأت مهجةالرسول (ص) افزود: برای سالمندان محل نیز در این طرح با کمک جوانان، نان ارسال می‌کنیم تا کمکی نیز در این وضیعت کرونایی به این قشر آسیب‌پذیر داشته باشیم.

برپایی سفره افطار برای نیازمندان محل با رعایت ضوابط بهداشتی

وی گفت: یکی دیگر از اقدامات این هیأت در شب‌های ماه رمضان برپایی سفره افطار برای نیازمندان منطقه به صورت حدود و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است که به طور مثال هر شب ۲۰ نفر نیازمند برسر سفره افطار مهمان ما هستند. بنا داریم برپایی این سفره را بعد از ریشه‌کنی کرونا ادامه دهیم و حتی به هر خیریه ژتون ارائه کنیم تا در طول هر شب ۱۰۰ نفر را برای اطعام به حسینیه ما روانه کنند. همچنین بنا داریم پزشک نیز در فضای حسینیه حاضر کنیم تا این افراد را معاینه کند و پیگیر رفع مشکلات درمانی آنان نیز باشیم.

خلج گفت: برای توزیع نان‌ها میان نیازمندان با گروه‌های جهادی هماهنگ شده است تا در روز توزیع بسته‌ها، به ازای هر نفر یک بسته نان از ما دریافت کنند و در بسته‌های ارزاق قرار دهند تا نان مورد نیاز این خانواده‌ها نیز تأمین شود.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین