عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۱۶۶۴
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۸
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: خاضعانه تمنا دارم وظیفه شرعی و سفارش بزرگان کشور و ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا در مورد رعایت توصیه‌ها را انجام و با ماندن در خانه، همه ارتباطات حضوری و دیداری را برای شکستن چرخه شیوع کرونا قطع کنید.

عقیق:آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه با صدور پیامی ضمن تقدیر و تشکر از مردم شریف قم و همه کسانی که به‌نحوی در مبارزه با ویروس منحوس کرونا تلاش می‌کنند از مردم شریف درخواست کرد برای قطع زنجیره این بیماری هشدارهای مسئولان بهداشتی و توصیه‌های رهبری معظم و مراجع تقلید و علما را جدی بگیرند و با نیروهای انتظامی همکاری لازم را داشته باشند و همچنان در منزل بمانند تا زنجیره اجتماعی انتقال و سرایت کرونا به‌طور کامل قطع شود.

در پیام آیت‌الله اعرافی خطاب به اقشار مختلف آمده است: بهار دل انگیز و روح افزا و درس آموز طبیعت و مبعث شریف پیامبر مهر و محبت و معرفت حضرت محمد مصطفی(ص) را تبریک و شادباش می‌گویم و بی‌نهایت از همبستگی و همکاری همه اقشار، به‌ویژه سرداران و سربازان خط مقدم مبارزه با کرونا، اعم از پرستاران پیشگام، پزشکان سرافراز، کارکنان و مسئولان پرتلاش بیمارستان‌ها و گروه‌های فداکار جهادی و ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا و مسئولان بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی و همه ادارات و نهادهای صنعتی و خدماتی و امدادی و نظامی و امنیتی و انتظامی و قضائی و شهری و استانداری و فرمانداری در پیشگیری و مبارزه با این بلای جهانگیر سپاسگزارم و نکاتی را معروض می‌دارم.

برخی شهروندان به عمق خطر توجه نمی‌کنند

در ادامه آورده شده: مع‌الاسف وضع موجود خانه‌نشینی و رعایت دستورات بهداشتی و پزشکی و سلامتی هنوز به حد کفایت نرسیده و زنجیره اجتماعی انتقال و سرایت کرونا به‌طور کامل قطع نشده است و برخی از شهروندان به عمق خطر توجه نمی‌کنند؛ (در حالی که) جهاد همگانی برای صیانت از سلامت، نیاز به ارتقا و افزایش دارد.

در این پیام آمده که خاضعانه تمنا دارم با ماندن در خانه‌ها همه ارتباطات حضوری و دیداری و اجتماعات به‌جز در حداقل ضروری را قطع کنید. این توصیه شرعی، بهداشتی و سلامتی امر بسیار مهم است که بزرگان، اساتید، امامان جمعه، نهادهای حوزوی، جامعه مدرسین، شورای عالی حوزه و مدیریت حوزه‌های علمیه از آغاز برآن تاکید داشته و دارند.

پیام افزوده است: در این ایام معنوی از زیارت، توسل، تضرع، دعا و انجام اعمال ماه‌های مبارک رجب، شعبان و رمضان و همچنین، دستورات بهداشتی، سلامتی و معنوی اسلام غفلت نورزیده و عبادت و نیایش‌ها را به کنج خلوت خانه‌ها منتقل کرده، از فرصت پیش آمده، حداکثر استفاده معنوی در تهذیب و تزکیه نفس صورت پذیرد.

پیام حاکی است: لازم است مستمرا از پرستاران و پزشکان و کادر بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی و نظام پزشکی و مشاوره علمی و اسلامی تقدیر و تشکر کرده و در تجهیز و تامین نیازها، از مراکز درمانی و نقاهتگاه‌ها حمایت شود. این عزیزان در خط مقدم‌اند و وظیفه همه ما حمایت و تقدیر و تکریم از آنان است.

مدیر حوزه‌های علمیه در پیام خود آورده است: از مردم انتظار می‌رود با مسئولان محترم و نیروهای انتظامی و بسیجی در اجرای مقررات و کنترل رفت و آمدهای نهایت همکاری معمول دارند و از دستگاه‌های مسئول نیز انتظار می‌رود مطابق مقررات، به‌صورت جدی و قاطعانه بر اجرای مقررات و دستورات بهداشتی و سلامت، نظارت و در اعمال آنها اقدام کنندند تا به‌فضل الهی هر چه زودتر زنجیره سرایت و انتقال این بیماری گسسته شود.

در این پیام آمده است: این بلا آزمونی است برای بیداری بشر و توجه بیشتر به مبدا آفرینش و معاد آدمیان و ضمنا آزمونی است برای تلاش و پیشرفت علمی و میدانی است برای تجلی و شکوفایی فضیلت‌های اخلاقی و اجتماعی و اسلامی و فرصتی است برای التجاء به حضرت ربوبی و اولیای الهی و تعمیق بصیرت و تقویت روح مقاومت؛ انتظار میرود همه این محورهای سازنده مورد توجه قرار گیرد و کشور ما پیشگام حل این مشکل جهانی و حل مشکلات ناشی از آن و تقویت زیرساخت‌های پدافند غیرعامل و ترقیات علمی و دانش فنی و جهش اقتصادی شود.

پیام ادامه یافته است: حوزه‌های علمیه، روحانیت و نهادهای حوزوی با تاسی به رهبری معظم و مراجع عظام دامت برکاتهم، وامدار ملت بزرگ ایران و شما مردم عزیز قم بوده و هستند و برسر میثاق با شما و اسلام و انقلاب و ملت شریف ایران تا پای جان و در همه مراحل و شرایط ایستاده اند و استوار خواهند ماند؛ نمونه‌های آن را دیده‌اید و ان‌شاءالله استمرار خواهد یافت.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین