عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۱۴۸۹
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۱

عقیق:هیأت محل اقدام است؛ محل حماسه و ایثار. بچه‌ هیأتی‌ها عمری است پای منبر درس فداکاری و از خودگذشتگی گرفته‌اند. مگر می‌شود دل‌دادگان مکتب اباعبدالله(ع) در میانه بحران شانه خالی کنند!؟ کسانی که فداکاری را عباس‌ابن‌علی(ع) و نوع‌دوستی و پرستاری را از زینب(س) آموخته‌اند. در همین ماجرای کرونا هم از همان روز اول بچه‌های هیأت پای کار بودند.

سوژه‌های متعددی در این‌باره در «فارس من» ثبت شد. مثل این کمپین که از همه دل‌دادگان حسینِ‌علی(ع) می‌خواست عاشورایی برای مبارزه با کرونا وارد گود شوند. در بخشی از آن آمده بود: «خادم هیأت، خادم مردم است. تشکیلاتی منظم‌تر و بهتر از هیأت برای خدمت‌رسانی به‌مردم وجود ندارد. امام حسینی‌ها شایسته است این روزها به‌یاری کادر درمان بروند. ضدعفونی شهرها و مدارس از دیگر کارهایی است که بچه‌های هیأت می‌توانند انجام دهند.»

 

حالا هیأت‌های تهران تقسیم کار هم کرده‌اند! در هر منطقه یک هیأت مسؤل دریافت مواد ضدعفونی از وزارت دفاع و پخش و توزیع آن میان هیأت‌های دیگر شده است. بچه هیأتی‌های تهران حالا در مناطق مختلف شهر شب‌ها مشغول ضدعفونی معابر و عابربانک‌ها هستند. هر هیأت عهده‌دار پاکسازی مناطق خودش شده است. لیست اسامی مسؤلین و شماره تلفن‌‌های هرکدام به‌تفکیک مناطق در جدول زیر ارائه شده است:

هیأت عبدالله‌بن‌حسن(ع)، هیأت مداح معروف حنیف طاهری است. بچه‌های این هیأت هم در کنار دیگر هیئات معروف شهر شب‌ها مشغول ضدعفونی معابر هستند. مبارکی مسؤل هیأت در این‌باره گفت: «بچه‌های ما مسؤل ضدعفونی سطوح عمومی خیابان دولت که حسینیه در آن قرار دارد، هستند. در این اقدام عابربانک‌ها، ایستگاه‌های اتوبوس، تلفن‌های عمومی، پمپ بنزین و ... ضدعفونی شدند.»

وی تصریح کرد: «این فعالیت ادامه خواهد داشت. با تأمین مواد ضدعفونی، شب‌های دیگر نیز در شهر خدمت‌رسانی خواهیم کرد.» عالی، عالی، عالی! همین انگیزه و روحیه جهادی مهلک‌ترین اسباب برای کرونا است! تردید نکنید همین بچه‌های هیأت در کنار دیگر گروه‌های خودجوش می‌توانند بیماری را در نطفه خفه کنند. بعلاوه هیأت‌های مختلف برای جلوگیری از شیوع بیشتر، برنامه‌های هفتگی خود را کنسل کردند. هیأت مجازی ابتکار جالب دیگری از جانب آنها است.

 

مثلاً هیأت فدائیان حسین(ع) با مداحی سیدرضا نریمانی اعلام کرده از این پس به‌صورت مجازی اجرای برنامه خواهد داشت. یا مثلاً دو نفر از منبری‌های معروف تهران، حجج‌ اسلام محمود ریاضت و ناصر خلج اعلام کردند به‌مناسبت میلاد امام جواد(ع) در فضای مجازی سخنرانی می‌کنند. برنامه مناجات‌خوانی حاج مهدی رسولی در زنجان هم به‌صورت حضوری لغو شده و علاقمندان می‌توانند برنامه‌ها را در فضای مجازی دنبال کنند.

عشق به حسین(ع) عشق به همه خوبی‌ها است. دل‌داده اباعبدالله عاشق ایثار و شهادت است. این کرونای لعنتی عیار ادعای عاشقی هیأتی‌ها را نشان داد. جماعتی که برای از خود گذشتن از پا سر نمی‌دانند. وسط معرکه آماده‌ی فداکاری هستند. برای آن‌که دین و مملکتشان سالم و پابرجا باشد. همه‌شان مأجورند انشالله.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین